آئین نیکانه چهره های ماندگار دانشگاه تهران برگزار شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، آئین نیکانه چهره های ماندگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حضور جمعی از خیرین و رئیس این دانشگاه، اعضای هیأت امنا و هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران  روز سه شنبه مورخ 22 خرداد ماه سال برگزار شد.

ساداتی نژاد رئیس انجمن حامیان دانشگاه تهران در این مراسم گفت: از سال گذشته تاکنون این دومین بار است که افتخار داریم میزبان چهره های ماندگار دانشگاه تهران باشیم. بنیاد حامیان دانشگاه تهران با هدف کمک در تمام اهداف دانشگاه تهران تشکیل شده است و تلاش می کند در یک دوره 10 ساله بتواند 30 درصد ار منابع مورد نیاز دانشگاه تهران را تامین کند. امیدوارم در آینده بتوانیم تا 70  درصد این منبع را با کمک خیرین تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: تمام هزینه های این بنیاد در وجوه مختلف توسط خیرین بر اساس اهداف آنها انجام می شود؛ یعنی اگر خیری قصد بورسیه کردن دانشجویان را داشته باشد کمک او در هیمن امر صرف می شود و در کار دیگری استفاده نخواهد شد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: امشب یک درخواست بزرگ از چهره های ماندگار که میهمان ما هستند دارم و آن اینکه از شما عزیزان می خواهم در پیشبرد اهداف بنیاد به ما کمک کنید و ما را از حمایت معنوی خود دریغ نکنید؛همچنین می خواهم به عنوان سفیر بنیاد حامیان دانشگاه تهران این بنیاد را به همه دوستاران دانشگاه تهران معرفی کنید تا اهداف دانشگاه تهران توسط این بنیاد هرچه سریع تر به ظهور بپیوندد.

نیلی رئیس دانشگاه تهران در ادامه مراسم بیان داشت: یکی از مهم ترین اثرات بنیاد، وجود و بقای دانشجویان عزیز ما است که  بزرگترین منابع انسانی هستند. بنده عنوان کسی که در ریز مسائل دانشگاه هستم به نظر من تاریخ پرافتخار 85 ساله داشنگاه در برابر آنچه که اتفاق خواهد افتاد شاید کوچک تر باشد. هر چه شبکه خیرین و نیکوکاران دانشگاه تهران را توسعه دهیم به شکل مضاعف در آینده روشن بیشتر مشارکت خواهیم داشت. دانشگاه تهران بیش از 300 هزار دانش آموخته دارد بیش از این دانش آموختگان دوستداران دارد. اما بنیادهای خیرین دانشگاه تهران که در دانشکده های مختلف تشکیل شده است نشان می دهد مشارکت دوستداران همپای دانشجویان این داشنگاه است.

وی در ادامه افزود: هر کسی که برای آینده این کشور دلش می تپد و به دنبال افتخار بیشتر این کشور است قاعدتا اولین جایی که فکر می کند باید کمک کند همین دانشگاه تهران است. دانشگاه تهران پس از آستان قدس دومین نهاد کشور در دریافت وقف و هدایا است. اینها نشان می دهد دانشگاه تهران  در نگاه مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد و اینکه اطمینان دارند در همان جایی که خیرین گفتند کمک آنها را هزینه می شود.

کمره ای رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: امسال مقرر شده است به جای اینکه به محققین جایزه نقدی بدهیم با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سعی کنیم این افراد اثر خود در شرکت دانش بنیان ارائه دهند و نتایج سعی و تلاش خود را ببینند. همچنین یک مجموعه ای را تشکیل دهند تا از افراد اشتغالزایی شود و نیازی که در کشور همیشه داشتیم برطرف شود.

وی در ادامه افزود: اقدام جدید بنیاد این است که برای اولین بار در کشور بخش خصوصی پا به میدان گذاشته است و از اندیشمندان و دانشجیان کشور در راستای فعالیت های تحقیقاتی حمایت می کند.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false