یادداشت روز| جمهوری صف! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
یادداشت روز| جمهوری صف!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: از روز نخست که انقلاب شد مردم برای رای آری به جمهوری اسلامی در صف ایستادند. آن هم چه صفی … صفوفی که در تاریخ ثبت شد. همان ایام نوروز بود و موجب شد تا آخر دنیا این صف را حفظ کنیم. روزهای سختی بود و مردم مجبور بودند هر روز برای خرید گاز کپسول، نفت، نان و غیره در صف بایستند.

وقتی هم که جنگ شد روزگار صف ها رونق پیداکرد و با تولد شکوهمند کوپن بر تعداد صفوف اضافه شد. صف مرغ، صف روغن، صف برنج و غیره …؛ البته برخی صفوف هم ارزشمند بودند و باید برای آن ایستاده تشویق کرد. مانند صفوف بهم پیوسته مساجد، صف حضور در جبهه ها و صف اهدای خون و کمک به رزمندگان اسلام … ماجرای صف هر سال با برگزاری انتخابات مستحکم تر می شد و در هر حادثه و بلایا مسئولان با رمز کمک های مردمی باز هم عاملی برای ایجاد صف بودند.

صف جشن عاطفه ها، صف کمک به زلزله زدگان، صف کمک به سومالی و غیره …؛ البته این صفوف بهم پیوسته حاشیه هایی هم به همراه داشته است. بعنوان مثال در صف سبدارزاق دولت روحانی کشته و زخمی دادیم. در صف تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان در هم کشته داشتیم هرچند در صفوف پر از عشق تشییع پیکر سردار دلها خوش درخشیدیم و آبروی ایران در جهان را حفظ کردیم. اما ماجرای صف تمام نشد. در دولت احمدی نژاد و دولت روحانی خاطرات تلخ و شیرینی از صفوف بزرگ سهمیه بندی بنزین در تاریخ صف ایران ثبت شده است.

صف خرید پراید، صف خودروها در جاده چالوس، صف عوارضی ها، صف بهم پیوسته معترضان به موسسات مالی و اعتباری کلاهبردار و غیرمجاز، صف اعتراض معلمان به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، صف ورود به فروشگاه های ارزان قیمت، صف خرید سهام در بورس، صف خرید سکه و ارز، صف ترافیک در بزرگراه های تهران، صف حضور در برنامه خندوانه، صف مدرسه، صف داروخانه، صف اتوبوس، صف مترو، صف فروش کلیه آدم، صف معتادان متجاهر، صف خانواده زندانیان در جشن های گلریزان، صف فرار از ترس زلزله، صف شب های جمعه در بهشت زهرای تهران، صف خودروها در سیزده به در، صف آگهی های تلویزیونی برای خراب کردم لحظات خوب شما در خانه، صف عابربانک، صف آقازاده ها برای ثبت نام شورای شهر، صف مردم در ادارات بیمه، صف دادگاه های فساد، صف حمله به سفارتخانه ها، صف .. صف … صف؛

گفتیم با تغییر سیاست ها، دولت ها و توسعه کشور کمی ماهیت صف ها تغییر خواهد کرد. مثلا بیشتر از صف فیلتر شکن یا صف آنتن دهی و اینترنت شاهد خواهیم بود اما به دلیل زندگی در کشوری با جمهوری صف این ارمغان دوباره برای ما میسر شد تا ملت ایران را در صفوف بهم پیوسته مرغ یخ زده و منجد مشاهده کنیم. روزهایی که خبر صف اهدای خون، صف کمک به نیازمندان و صف ایثار کم شده و مردم فقط در صف می ایستند تا زنده بمانند. حالا با این همه دسته گل دولت ها توقع داریم مردم بازهم در صف ایستاده و رای بدهند؟ مگر می‌شود دو صف همزمان برای خرید مرغ یخی و انتخاب رئیس جمهور داشت؟ آیا این دو صف منطقی و اخلاقی است؟

هرچند مردم ایران با تمامی فشارها و فقط تحریم های داخلی مرام گذاشتند و هیچ وقت به جمهوری و کشورخود پشت نکردند اما باید ترسید از روزی که همین مردم در صف اعتراض به سیاست دولت ها و مسئولان فاسد قیام کنند تا انقلاب را دوباره بسازند. ما آموزش دیدیم چگونه صف تشکیل دهیم و چطور به نوبت به حقمان برسیم. اما مسئولان ما هنوز نتوانستند چگونه حق مردم را رعایت کرده و بر اساس نوبت به تمامی اقشار جامعه توجه کنند.

انگار مسئولان و آقازاده ها هم برای خود صفوفی تعریف کرده اند. صف مسئولیت، صف فساد، صف اختلاص، صف توهین به مردم، صف قرارداد با کشورها، صف برجام، صف خط ویژه، صف بودجه گرفتن برای نهادهایی که خاصیتی برای کشور ندارند، صف انتصابات و صف حضور در انتخابات … قرارما صف پل صراط

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false