احمد پناهنده احضار شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
احمد پناهنده احضار شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سعید نامدار دادرس شعبه ۱۰۲ دادگستری بخش کهریزک در گفتگو با سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در مورد پرونده تعاونی مسکن شهرداری باقرشهر گفت: بر اساس اجرای سند تحول قضایی محورکارهای دادگاه کهریزک ورود به برخی موارد قبل وقوع جرم است. در این پرونده نخستین دستوری که صادر کردم مسدود کردن حساب بانکی تعاونی مسکن بود و اعلام کردیم که هرگونه برداشت از حساب صرفا باید بر اساس دستور مقام قضایی باشد.

بر اساس آخرین استعلامات هم اکنون مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در حساب تعاونی سپرده است. قاضی نامدار اظهار کرد: یکی از چالش ها در تعاونی مسکن شهرداری باقرشهر موضوع خرید زمین در بخش حسن آباد با پیش پرداخت مبلغ ۱٫۵ میلیاردتومان بود که این معامله به سرانجام نرسیده بود. به سرعت مالکان را خواستیم و آنها متعهد شدند تا این پول را به حساب تعاونی بازگردانند. البته شائبه ای هم بود که تعاونی مسکن شهرداری باقرشهر زمین را گران تر از نرخ روز بازار خریداری کردند. از این رو طبق بررسی میدانی در بنگاه های املاک و معتمدین محل این شائبه برطرف شد و قیمت زمین متناسب بوده است.

دادرس شعبه ۱۰۲ دادگستری بخش کهریزک در پاسخ به اینکه چه افرادی در این پرونده احضار شده اند گفت: دو نفر از اعضای شورای شهر باقرشهر، معاون امورمالی شهرداری باقرشهر، احمدپناهنده مدیرتعاونی مسکن شهرداری باقرشهر و سه نفر دیگر از اعضای هیات مدیره این شرکت همگی احضار و از آنها اطلاعات و توضیحات مورد نیاز اخذ شده است.

این دادرس دستگاه قضایی معتقد است که در این پرونده فسادی کشف نشده است اما اگر مدیریت قضایی و پیشگیری از وقوع جرم رخ نمی داد احتمال وقوع جرم بود. قاضی نامدار اظهار کرد: حفظ حقوق بیت المال اولویت کار دستگاه قضایی است و رئیس، معاون و قضات دادگستری کهریزک با این هدف اقدامات مناسبی را انجام داده اند. وی گفت: ورود به موقع دستگاه قضایی در بسیاری از موارد موجب پیشگیری از آسیب زدن به جامعه شده که مصداق های زیادی در این مورد قابل ارائه است.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فساد در هر دستگاهی آن را به مراجع ذیصلاح و دستگاه قضایی گزارش دهندتا شاهد اتفاقات جبران ناپذیر نباشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false