معرفی انواع پیچ برنجی و مصارف آن ها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معرفی انواع پیچ برنجی و مصارف آن ها

مهره و پیچ برنجی بین باقی اتصالات فلزی، خاصیت ضد زنگ زدگی بیشتری دارد. اتصالات برنجی در صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع که در معرض مواد خورنده بیشتری قرار دارند هم استفاده می شود. پیچ و مهره برنجی در انواع و مدل های گوناگون به تولید می رسد که هر کدام مصرف خاصی دارند.

برنج از دو فلز مس و روی به وجود می آید و بیش از شصت نوع برنج وجود دارد که هر کدام برای مصرف خاصی کاربرد دارند. مقدار مس  زیاد در برنج به عنوان لایه محافظ در مقابل خوردگی عمل می کند و به دلیل اثر اولیگودینامیک خاصیت میکروب کشی دارد. ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر رطوبت باعث شده در تمام شیر آلات آب و فاضلاب از مهره و پیچ برنجی استفاده کنند. داشتن خاصیت میکروب کشی هم سبب شده در وسایل فلزی بیمارستان و ملزومات حمام از مهره و پیچ برنجی استفاده شود. پیچ و مهره های برنجی دارای انواع مختلفی مثل شش گوش، چهار گوش، گرد، عدسی، پیچ متری برنجی، پیچ برنجی سرتخت و غیره هستند.

صنایع دیگری که از پیچ و مهره برنجی استفاده می کنند:

غیر از آب و فاضلاب در نفت و گاز، خودرو سازی، تولید انواع ماشین آلات، پتروشیمی و ملزومات نیروگاهی هم از اتصالات برنجی استفاده می شود. پیچ برنجی در موارد دیگری مثل موتور و لوله های دریایی، کنتور های برق، اجزای ساعت، قطعات ردیابی و غیره نیز استفاده می شود. لوازم خانگی هم میزبان اتصالات و پیچ و مهره های برنجی هستند. لوازمی مثل انواع کولر ها به دلیل این که با آب و رطوبت سر و کار دارند دارای اتصالات برنجی می باشند.

توضیحات پیچ متری برنجی

پیچ های متری، مفتول تمام دنده ای هستند که به طور استاندارد در قطر های مختلف به طول یک تا سه متر تولید می شوند. انواع پیچ متری برنجی، فولادی، استیل و آهنی از حدود قطر سه میلی متر به بالا تولید و عرضه می شوند. پیچ هایی با قطر کم در طول یک متر عرضه می شوند چون ممکن است خم شود یا تاب بردارد. مصرف اصلی پیچ های متری به طور کلی در اتصالات صنایع ساختمانی، نگهدارنده تاسیسات و تهویه مطبوع می باشد. بالا بردن مقاومت پیچ های متری در برابر رطوبت با آبکاری روی انجام می شوند. پیچ متری برنجی و استیل به دلیل ترکیباتی که دارند خود به خود در برابر رطوبت مقاوم هستند و نیازی به آبکاری ندارند.

امروزه رفته رفته سازه های بتنی جای خود را به سازه های فلزی داده اند. خرید و فروش پیچ و مهره های ساختمانی به همین دلیل افزایش چشمگیری داشته است. لازم به ذکر است که پیچ های سازه های فلزی باید استاندارد های مشخص مثل DIN آلمان، ASTM آمریکا و ISO  بین المللی باشند. نگهدارنده های تاسیساتی هم در ثابت نگه داشتن  اتصالات لوله آب یا سایر سیستم های لوله کشی و تهویه مطبوع استفاده می شوند. قطعات نگهداری تاسیسات فلزی و آلیاژی، قابل تغییر و جایگزینی هستند و کمتر دچار مشکل می شوند.

 

پیچ سرتخت برنجی و به طور کلی پیچ های سرتخت؛ پیچ هایی هستند که سر یا گل پیچ مسطحی داشته  باشند. طراحی پیچ های سرتخت به گونه ای است که به طور معمول در سطوح نرم بیشتر استفاده می شوند. پیچ های سر تخت در قطعات ماشین، دستگاه های صنعتی و مواردی که حساسیت کار بالا است مصرف بیشتری دارد. دلیل استفاده بیشتر این  محصول  این است که این پیچ ها به طور کامل روی محل مورد نظر قرار می گیرند. اتصالات برنجی ممکن است به دلیل ترکیبات خاص و شیوه تولید قیمت بالاتری نسبت به سایر پیچ و مهره ها داشته باشند. ما نیز باید در نظر داشته باشیم که کیفیت و کاربرد پیچ و مهره های برنجی توجیه قابل قبولی برای قیمت آن است.

واشر مسی

به طور کلی واشر ها جزو اتصالات پرکاربرد صنعتی هستند و در شکل های مختلف تولید می شوند. واشر ها از جنس های آلیاژی و فلزی گوناگونی تولید می شوند مثل واشر مسی، واشر آلومینیومی و غیره. واشر ها در اتصالات پیچ و مهره ای کاربرد بسیاری دارد. اغلب واشر ها به شکل حلقه ای تخت، بعضی اوقات برجسته و لب پر و در صورت لزوم به شکل مربعی طراحی و تولید می شود. قطر خارجی، ضخامت و قطر داخلی واشر ها کاملا بسته به کاربرد و مصرفی که می خواهیم از آن استفاده کنیم، بستگی دارد.

واشر مسی مقاومت خیلی بیشتری نسبت به واشر های دیگر در مقابل گرما دارد. واشر مسی با مقاومت بالایی که در برابر سوختن ارد.

واشر آلومینیومی

به طور کلی واشر ها به دلیل کاهش و پخش فشاری که از اتصال مهره بر روی سطح وارد می شود، مورد استفاده قرار می گیرند. کاهش و پخش فشار وارده می تواند از آسیب زدن به سطوح جلوگیری کند. وجود واشر در جلوگیری از خوردگی سطح کار هم اثر مهمی دارد و جزو ملزومات اکثر اتصالات می باشد.

واشر آلومینیومی هم اغلب به دلیل کاهش اصطکاک، افزایش نیروی اتصال، تنظیم و یکنواخت کردن میزان توزیع نیرو مورد استفاده قرار می گیرند. واشرهای آلومینیومی هم مثل باقی واشر ها با توجه به کاربردی که دارند در قطر و ضخامت های مختلف طراحی و تولید می شوند. واشر های آلومینیومی موارد استفاده متنوعی دارند. از این واشر ها در قطعات یدکی خودرو ها، قطعه های تجهیزات آبرسانی، لوازم جانبی پمپ ها، کفکش و لجنکش ها استفاده می شود. مصارف مختلف واشر ها سایز آن ها را تعیین می کنند.

برای خرید به صورت عمده و خرده انواع پیچ برنجی و واشر مسی و واشرآلومینیومی می توانید از طریق فروشگاه آنلاین و حضوری پیچ برنجی ( پیمان ) واقع در حسن آباد تهران اقدام نمایید. آدرس اینترنتی فروشگاه https://www.pichberenji.com/ می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false