فرمانداری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فرمانداری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مهدی مجیدی معاون سابق سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار ری در گفتگو با سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد در مورد حاشیه های انتخابات و خرید و فروش رای و خبر ابطال انتخابات در باقرشهر و کهریزک گفت: از تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۶۹ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ به مدت نزدیک به ۳۰ سال در فرمانداری شهرستان ری خدمت کردم و با اینکه فرزند آمل هستم اما شهرستان ری را از آمل بهتر و دقیق تر می شناسم. در این مدت ۳۰ سال با تمام توان کنار ١٣ نفر از فرمانداران از هر حزب،گروه،جناح ودیدگاه سیاسی بودم.

مجیدی در پاسخ به اینکه بعنوان متولی و مسئول چند انتخابات را برگزار کردیدگفت:در طول این ۳۰ سال ۲۴ انتخابات برگزار کردم و انتخابات ۱۴۰۰ نخستین باری بود که در أنتخابات مسئولیت نداشتم و مثل همه شهروندان از باب وظیفه پای صندوق رفته و رای دادم.

وی در پاسخ به این پرسش که تخلفات گسترده انتخاباتی در باقرشهر و کهریزک را چگونه ارزیابی می کنید گفت:یکی از چالش ها و آسیب هاهمزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری است و در این دوره میاندوره ای خبرگان و مجلس را هم داشتیم که کمی کار را سخت تر و پیچیده تر کرد. قانونگذار همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را صرفا با هدف کاهش هزینه های انتخابات انجام داده است.

وی گفت:بسیاری از تخلفات ناشی از بی اطلاعی کاندیداها و هواداران آنان از قانون انتخابات است. اگر دست اندرکاران انتخابات هیات های اجرایی،نظارت و بازرسی اطلاع رسانی درست و دقیقی از طریق کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات داشته باشند کاندیدا با آگاهی بهتری اقدام و حرکت می کند.

مجیدی گفت: پای هرصندوق ۵ نفراز معتمدین محل حضور دارند و علتش هم این است افراد محل همدیگر را می شناسند تا فرد غریبه ای برای شورا رای ندهد.اما آیا این به درستی اجرا شد؟ نکته دیگر آنکه مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی قبل و در حین انتخابات هیات اجرایی است.یعنی هیات اجرایی می تواند در صورت هرگونه گزارش یا رویت تخلف مثل خرید و فروش رای وارد شده و کل یابخشی از آرا کاندیداهای متخلف را با اجماع نظر هیات نظارت شهرستان و استان ابطال کند.حتی بر اساس قانون مسئول صحت برگزاری انتخابات برعهده هیات اجرایی است.

**بیشتر بخوانید

افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر!

کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید!

شماره ۲۳۶ هفته نامه مهرتابان منتشر شد

فرمانداری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرد!

تحقیق و تفحص از شهرداری باقرشهر و همکاری با دادگاه کهریزک

دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود!

یعنی فرماندار بعنوان رئیس هیات اجرایی باید صحت انتخابات را تائید کند.اما هم اکنون شاهد هستیم که تمام انگشت ها به سوی هیات نظارت نشانه گرفته شده در حالی که هیات نظارت مسئول تائید صحت انتخابات است. در هرحال اگر هم فسادی رخ داده دادگاه بر اساس مستندات طبق قانون باید خارج از نوبت پرونده را رسیدگی کند در حالی که کارشوراها آغاز شده و همچنان پرونده در حال بررسی است.

گفته های مجیدی نشان می دهد که هیات اجرایی یعنی فرمانداری ری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرده و حالا مردم با هیات نظارت و دادگاه طرف هستند. یعنی آنکه پس از اولین آگهی نتیجه انتخابات گزارش های مستدل و مستند و اعتراضات و شکایات کاندیداها و مردم می بایست در جلسات مشترک هیات اجرایی و نظارت شهرستان رسیدگی و پس از بازشماری صندوق ها نسبت به صندوقی و یا ابطال آرا کاندیداهای متخلف با همراهی و اخذ نظر هیات نظارت تصمیم گیری میشد و عدم این اقدام بموقع موجب ابطال کل انتخابات شد.

ابطال کل انتخابات یک یا چندحوزه انتخابیه شهر در یک شهرستان تبعاتی دارد. اولا:زیر سوال رفتن هیات اجرایی،نظارت و بازرسی و دست اندرکاران انتخابات اون شهرستان را به دنبال دارد واین امر نشاندهنده غفلت فاحش در حوزه عملکرد برگزارکنندگان در سه مرحله (قبل،حین و بعد)انتخابات می باشدچرا که پیش بینی و پیشگیری همه جانبه در کنترل و نظارت در برگزاری فرایند انتخابات شوراها در شهرهای تابعه شهرستان در روزشمار انتخابات و توجیه دقیق و درست کاندیداها و ابلاغ دستورالعملها و قانون انتخابات و آشنایی به نحوه و چگونگی تبلیغات و تذکرات لازم به آنان از عواقب و عدم رعایت مقررات صورت نگرفته است.

دوما:تضییع حقوق مردم که از داشتن یک دوره چهار ساله پارلمان شهری،محلی و بومی بی بهره می شوند.و بموجب قانون در جایی دیگر باید برای عمران و آبادانی و توسعه پایدار شهر تصمیم گیری کنند.

سوما:تضییع حقوق کاندیداهائیکه به صورت سالم و دور از هیاهو با اندک تبلیغات بدلیل داشتن ریشه و حسن سابقه و شهرت با دیگر کاندیداها رقابت کردند و رای لازم کسب کردند که در این دو شهر(باقرشهر و کهریزک)کم نبودند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false