شهرهای محبوب ترکیه برای سفر ایرانیان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شهرهای محبوب ترکیه برای سفر ایرانیان

ترکیه یکی از کشور‌های توریستی است که هر‌ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند. در بین ایرانیان هم، شهر‌های ترکیه طرف‌داران زیادی دارند و بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های برای سفر‌های خارجی ایرانیان ترکیه است. اگر نگاهی به تور‌های خارجی که در ایران برگزار می‌شوند داشته باشیم، نام شهر‌های ترکیه را زیاد می‌بینیم و این ‌موضوع نشان از علاقه ایرانیان برای سفر به ترکیه است. تعداد شهر‌هایی هم که تور‌ها به مقصد آن‌ها سفر می‌کند، کم نیست و دست مخاطب برای انتخاب میان تور‌هایی مانند تور وان ،آنتالیا، استانبول یا دیگر شهر‌ها باز است. البته هر‌یک از این‌ شهر‌ها ممکن است ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا باشند که بهتر است قبل از سفر درباره هر‌یک مطالعه و شهری را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد.

در این‌مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را تا‌حدی با شهر‌های ترکیه آشنا کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید درباره شهر‌های ترکیه بیشتر بدانید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک یکی از آن‌ها را برای سفر انتخاب کنید، حتما تا انتهای این‌مطلب همراه باشید.

تور آنتالیا یا دیگر‌های شهر‌های ترکیه

اگر تصمیم خود را برای سفر به ترکیه گرفته باشید، هنوز مسیر انتخاب خود را نهایی نکرده‌اید. شما برای انتخاب نهایی باید یکی از شهر‌های ترکیه را انتخاب کنید. مثلا با تور وان نمی‌توانید انتظار داشته باشید که سری هم به دیگر شهر‌های ترکیه بزنید.

آنتالیا

یکی از شهر‌هایی که بسیاری از افراد برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند، آنتالیا است. تور آنتالیا هم یکی از تور‌های محبوب است و این ‌موضوع از تعداد تور‌های درحال برگزاری مشخص می‌شود. شهر ساحلی آنتالیا با خدمات و امکانات متنوعی که دارد، نظر بسیاری از توریست‌ها و گردشگران را به خود جلب می‌کند. اگر به آنتالیا سفر کنید، هتل‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارند که در روز‌ها و ساعات مختلف پذیرای میهمانان این‌ شهر هستند. از‌جمله دیدنی‌های آنتالیا می‌توان به موزه‌های مختلف، برج ساعت و دروازه هاریان اشاره کرد.

 

استانبول

نام استانبول برای همه ما آشنا است و آن را حتی کم می‌شناسیم. این‌ شهر زیبا، در کل دنیا شناخته‌شده و آثار تاریخی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. استانبول برای سال‌های بسیار پایتخت امپراتوری‌های روم و عثمانی بوده و در طول تاریخ آبادانی‌‎های زیادی در آن ایجاد شده است. این‌شهر از نظر اقتصادی و اهمیت در تجارت هم بسیار مهم بوده و جایگاه خوبی دارد. مسافران زیادی برای تماشای معماری شهری زیبای آن، طبیعت بکر و بنا‌‌های تاریخی فراوان به استانبول سفر می‌کنند. این‌شهر، بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین شهر ترکیه است و می‌توان آن را یکی از بهترین شهر‌های ترکیه برای مسافرت یا حتی زندگی معرفی کرد.

آنکارا

از هر‌چه بگذریم باید میان شهر‌های معروف ترکیه اشاره‌ای به آنکارا داشته باشیم. آنکارا از سال ۱۹۲۳ پایتخت ترکیه بوده و کسب‌وکارهای فراوانی در آن فعال هستند. اگر می‌خواهید برای فعالیت کاری به ترکیه بروید یا در آنجا کاری پیدا کنید، آنکارا بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

وان

همراه تور آنتالیا تور وان هم یکی از تور‌های شناخته شده برای سفر به ترکیه است. وان یکی از شهر‌های بزرگ ترکیه است که در شرق این‌کشور قرار دارد. ایرانیان بسیاری به‌دلیل نزدیکی آن به مرز‌های کشور، این‌شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند که از طریق زمینی هم امکان دسترسی ساده به آن وجود دارد. جاذبه‌های گردشگری این ‌شهر بسیار زیاد است و بد نیست سری به آثار تاریخی آن هم زده شود.

 

مارماریس

یکی دیگر از شهر‌های ترکیه که به سواحل زیبایی دسترسی دارد، شهر مارماریس است. اگر دوست دارید لحظاتی را با‌ آرامش به تماشای دریا یا کوه‌هایی زیبا بنشینید، حتما در لیست شهر‌های مقصد سفر خود، مارماریس را در‌نظر داشته باشید. تفریحات آبی و گشت‌وگذار شبانه از‌جمله جاذبه‌های معروف شهر هستند که مسافران زیادی به آن‌‎ها توجه می‌کنند.

ماردین

یکی از شهر‌های تاریخی ترکیه که طرف‌داران تاریخ و آثار باستانی علاقه زیادی به آن دارند، شهر ماردین است. این‌ شهر در جنوب ترکیه قرار گرفته و در استانی به همین نام واقع شده است. اگر دوست دارید میان کوچه‌های کهن این‌ شهر قدم بزنید و از مدرسه‌ها و صومعه‌های قدیمی بازدید کنید، نام ماردین را برای سفر در ذهن خود داشته باشید.

قونیه

آرامگاه مولوی در قونیه قرار دارد و همین موضوع و جاذبه‌های دیگری از این‌ شهر باعث شده تا شهر برای ایرانیان جذابیت بالایی داشته باشد. بنا‌های بسیاری از دوره سلجوقیان در این ‌شهر باقی مانده که شهرت قونیه را زیاد‌تر کرده است.

سخن آخر

علاوه‌بر شهر‌هایی که در بالا درباره آن‌‎ها توضیح داده شد، شهر‌های دیگری هم از ترکیه برای ایرانیان به‌عنوان مقصد سفر جذابیت دارند. سیده، بدروم، شهر افسوس، منطقه کاپادوکیه، بورسا، مالاتیا، ازمیر، موغلا، یالوا، قوجاایلی، کوش آداسی، آلتینکوم، دیدیم و مانیسا از‌جمله دیگر استان‌ها یا شهر‌های معروف ترکیه هستند که بهتر است قبل از سفر به این‌کشور درباره آن‌ها تحقیق و مطالعه کرد. هر‌یک از شهر‌ها ممکن است ویژگی‌های خاصی برای خود داشته باشند و شما باید شهری متناسب با شرایط و خواسته‌های خود را برای سفر یا مراجعه انتخاب کنید.

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false