رسانه های مستقل یا خصولتی در شهرستان ری؟! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
رسانه های مستقل یا خصولتی در شهرستان ری؟!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد، مدرس خبر و نویسنده کتاب خبرنگار حرفه ای نوشت: دولت وظیفه دارد از تمامی رسانه ها با عدالت حمایت کند چراکه عدم حمایت دولتی رسانه های ضعیف به ویژه محلی را دچار چالش هزینه و درآمد خواهد کرد و رسانه به سوی رپورتاژ می رود.

در این میان رسانه نباید استقلال و ماهیت مطالبه گری و کنشگری خود را از دست بدهد و باید در مسیر احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد حرکت کند. در سالهای اخیر شهرستان ری با تحولات مهمی در عرصه رسانه روبرو بوده که مهمترین آن از دست دادن برخی از پیشکسوتان رسانه و افول جایگاه خبرنگار و رسانه و تولد کانال های خبری با مدیریت افراد غیرمتخصص و بی تجربه در روزنامه نگاری و خبرنگاری بوده است که موجب بروز شایعه و در برخی موارد استفاده برای ورود به عرصه انتخابات مشاهده شده است.

در حالی که برخی رسانه ها و خبرنگاران در سطح شهرستان ری در حوزه مبارزه با فساد همسو با بیانات مقام معظم رهبری و اصول حرفه ای حرکت می کنند و صدای مردم را به گوش مسئولان می رسانند اما هیچگونه حمایتی از آنها نمی شود و حتی فشارهای زیاد موجب طرح شکایت و زندانی شدن خبرنگار شده است.

جالب آنکه رسانه هایی که بیشتر تبلیغات اقدامات فرمانداری را در دستور کار خود دارند در صفحه نخست سایت فرمانداری شهرستان ری جای گرفته اند. که این حمایت بی چون و چرا جای سوال دارد؟! یا نمونه بارز آن مراسم تقدیر و تشکر از خبرنگاران در روز خبرنگار (۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) در فرمانداری شهرستان ری بود که برخی خبرنگاران و رسانه های بزرگ و تاثیرگذار در شهرستان ری به این مراسم دعوت نشدند و سایر دستگاه ها مانند اتاق اصناف هم دعوت خود را فقط از برخی رسانه های حامی اعلام کردند.

من این یادداشت را نه برای عدم دعوت نوشتم چون اگر هم دعوت می شدم قطعا نمی رفتم. بلکه برای آن نوشتم که در تاریخ رسانه های شهرستان ری ثبت شود که این روزها رسانه و خبرنگار چطور در شرایط حساس مبارزه با فساد حرکت می کند و مردم فراموش نکنند.

***بیشتر بخوانید

سکوت مدیران و رسانه های شهرستان «ری» در اقدامات مبارزه با فساد!

وقتی رسانه گره کور یک پرونده را باز می کند| خبرخوش به اعضای تعاونی مسکن باقرشهر

خروج ۵ کارمند از دهیاری فیروزآباد!

دولت به حجامت سرمایه انسانی و قوانین نیاز دارد

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false