ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

آیا به این موضوع فکر کرده اید که ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟ آیا می دانستید که همه افراد نمی توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند؟ آیا می دانستید بر خلاف ادعای تمامی دندان پزشکان ایمپلنت یک راه حل دائمی برای رفع مشکل نداشتن دندان نیست؟ در صورتی که جواب سوال های بالا را نمی دانید؛ و کنجکاو شده اید تا در ارتباط با آن اطلاعاتی کسب نمایید با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ایمپلنت دندان توانست تحول شگرفی را در حوزه دندان در سراسر دنیا ایجاد کند. در گذشته افرادی که به سبب عوامل مختلف دندان های خود را از دست می دادند، قادر نبودند تا جایگزینی برای دندان های از دست رفته خود پیدا کنند. البته ناگفته نماند یک روش قدیمی نیز که هنوز طرفدارانی را دارد وجود داشت؛ که آن هم قابل استفاده برای همه افراد نبود و آن چیزی نبود جز دندان مصنوعی.

دندان مصنوعی به سبب معایبی که داشت همه افراد امکان استفاده از آن را نداشتند. به طور مثال زمانی که یک شخص تنها یک دندان خود را از دست می داد، نمی توانست از دندان مصنوعی برای پر کردن جای خالی آن دندان استفاده کند. در اینجا بود که با معرفی ایمپلنت بسیاری از افراد که از نداشتن دندان رنج می بردند به سمت کاشت دندان به روش ایمپلنت پیش رفتند.

معمولا ایمپلنت یک روش مطمئن و البته پر طرفدار برای کاشت دندان محسوب می شود؛ که تمامی افراد جز عده ای خاص می توانند از آن استفاده کنند. در صورت رعایت نکات مطرح شده در خصوص مراقبت دندان می توان تا آخر عمر از ایمپلنت استفاده کرد. برخی عوامل اما هستند که باعث می شوند تا عمر ایمپلنت کاهش یاید. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

 

چه افرادی نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟

در قسمت قبل به این موضوع اشاره شد که هیچ محدودیتی در خصوص استفاده از ایمپلنت دندان وجود ندارد؛ و جز عده ای خاص می توانند از آن استفاده کنند.

معمولا افرادی که دارای بیماری هایی نظیر دیابت، سرطان، افرادی که پرتودرمانی انجام می دهند، افرادی که دارای بیماری های خاص که مرتبط با دندان و لثه هستند، نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

البته این نظر برخی از دندان پزشکان می باشد و برخی دیگر این عقیده را دارند که این افراد می توانند، از ایمپلنت دندان استفاده کنند. اما ممکن است طول عمر ایمپلنت آن ها مانند سایر افراد همیشگی و دائمی نباشد. اگر با بیماری هایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد دست و پنجه نرم می کنید؛ بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با دندان پزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید. دندان پزشک پس از معاینه و بررسی وضعیت دهان و فک شما می تواند به درستی در این مورد نظر بدهد و شما را راهنمایی کند.

تا به اینجا در خصوص این موضوع که ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است و چه افرادی نمی توانند از آن استفاده کنند صحبت شد. در ادامه قصد داریم در خصوص مزایا، معایب و عوارض این روش کاشت دندان صحبت کنیم.

 

عمل ایمپلنت دندان چگونه صورت می گیرد؟

برای انجام ایمپلنت دندان، دندان پزشک ابتدا از دهان شما عکس و فیلم تهیه می کند؛ تا بتواند بررسی درستی نسبت به موقعیتی که دندان قرار است در آن قرار بگیرد داشته باشد. بعد از این بررسی نوبت به جراحی لثه شما می رسد. دندان پزشک محلی از لثه که قرار است ایمپلنت را قرار دهد برش می دهد و بعد از قرار دادن ایمپلنت لثه را بخیه می زند.

یکی از مهم ترین سوالاتی که در ذهن افراد ممکن است به وجود آید این مورد است که آیا ایمپلنت ممکن است تهدیدی برای سلامتی باشد؟ جواب این سوال خیر است. ایمپلنت از فلز تیتانیوم ساخته شده است. فلز تیتانیوم یک فلز کاملا سازگار با بدن می باشد و هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان ندارد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت شباهت بسیار بالایی با دندان طبیعی هر فرد دارد و به دلیل همین شباهت خللی را در عملکرد دندان ایجاد نمی کند. در صورتی که مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان به درستی انجام شود؛ می توان این روش را یک روش دائمی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته دانست. ایمپلنت ها در درون دهان جا به جا و یا شل نمی شوند.

معایب ایمپلنت

هر عملی علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد که دانستن آن ها در تصمیم گیری برای انجام آن عمل بسیار موثر می باشد. این روش از کاشت دندان هزینه بالایی را دارد اما به سبب مزایای بی شماری که دارد، بسیاری از افراد چشم خود را به روی این موضوع می بندند. برای کاشت ایمپلنت نیاز است تا جراحی صورت گیرد.

عوارض ایمپلنت

داشتن عوارض بعد از انجام ایمپلنت یک امر متداول است، البته ناگفته نماند ممکن است این عوارض هیچ گاه در فرد بروز نکنند.

از آن جایی که برای قرار دادن ایمپلنت در درون دهان قسمتی از لثه که قرار است ایمپلنت در درون آن قرار گیرد؛ برش می خورد پس احتمال آسیب رسیدن به بافت لثه وجود دارد.

استخوان فک با حفره سینوسی در ارتباط است. اگر اشتباهی در انجام عمل ایمپلنت دندان صورت گیرد شاهد عفونت و التهابات لثه خواهیم بود.

تا مدتی بعد از انجام ایمپلنت دندان باید از استعمال دخانیات دوری کرد چرا که ممکن است باعث ایجاد عفونت در لثه ها شوند.

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان

حالا که با مسئله ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است آشنا شدید؛ نیاز است تا از مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت نیز آگاه شوید. بعد از انجام ایمپلنت دندان نیاز است تا شما بسیار بیش تر از قبل از دندان های خود مراقبت کنید، چرا که دندان شما بسیار حساس خواهد بود. هیچ گاه برای شکستن اجسام سفت از دندان خود کمک نگیرید چرا که در این صورت به سرعت دندان های شما آسیب خواهند دید. از نوشیدن الکل نیز اجتناب کنید چرا که در صورت رعایت نکردن این مورد حسابی به دردسر خواهید افتاد؛ نوشیدن الکل ممکن است باعث ایجاد عفونت در لثه ها شوند. به بهداشت دندان های خود اهمیت دهید و به صورت مستمر دندان هایتان را مسواک کنید تا به افزایش عمر ایمپلنت دندان خود نیز کمک کنید. نکته ای که شاید هیچ کجا به آن اشاره نشده است این است که از محکم کشیدن مسواک به دندان هایتان دوری کنید چرا که باعث می شود دندان هایتان آسیب ببینند.

هزینه ایمپلنت دندان

بعد از مشاوره با دندان پزشک و دانستن این موضوع که ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است و آیا شما جزئی از آن افرادی که می توانند از ایمپلنت استفاده کنند، هستید یا خیر؛ نیاز است تا در خصوص هزینه آن با دندان پزشک خود صحبت کنید.

معمولا هر دندان پزشک بنا به سیاست کاری و سختی کاری که قرار است انجام دهد این قیمت را تعیین می کند و نمی توان یک اظهار نظری قطعی در ارتباط با قیمت ایمپلنت دندان داشت.

امیدواریم با خواندن این مقاله بدانید که ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است و برای چه افرادی مناسب نیست. اگر حتی با وجود داشتن بیماری تصمیم به انجام ایمپلنت گرفته اید، خود را برای عوارض بعد از انجام آن آماده کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false