افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) در حاشیه بررسی فساد انتخابات در باقرشهر و کهریزک با شهردار سابق باقرشهر گفتگو کرد. کسایی زاده نوشت: علیرضا ناصری پور شهردار سابق باقرشهر پس از انتخابات و در جریان هیاهوی کشف فساد خرید و فروش رای در بخش کهریزک میهمان یک ساعته من بود تا با هم گپ و گفت کوتاهی داشته باشیم.

یک فنجان چای زعفرانی و چند سوال از شهرداری که هم اکنون در معاونت عمرانی و برنامه ریزی شهرداری شهرقدس فعالیت می کند. کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، شهردار اسلامشهر به مدت ۳ سال، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و معاونت اداری و مالی شهرداری و معاون امور اجرائی و توسعه و برنامه ریزی شهرداری اسلامشهر،مدیر کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری اسلامشهر و در نهایت شهردار باقرشهر بخشی از کارنامه کاری علیرضا ناصری پور است.

او در ۷ شهریورماه۱۳۹۶ با رای اکثریت اعضای شورای شهر باقرشهر بعنوان شهردار این شهر منصوب شد و در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۶ با حضور مسئولان استان تهران در مراسمی معارفه شد. اما حضورش در شهرداری حدود ۲ سال بود و به گفته برخی از صاحبنظران او را مجبور به استعفا کردند.

علیرضا ناصری پور به دلیل آشنایی و تعامل با مردم باقرشهر در ایام تبلیغات انتخابات مثل تمامی شهروندان در خیابان های شهر حضور داشت و به دلیل آشنایی قبلی میهمان برخی ستادهای انتخاباتی در باقرشهر (آقایان قدرتی- ابراهیمی و خانم قربانی) بود. اما روایت او از حاشیه های بازدیدش جالب و تاسف بار است. می گوید: فرمانداری شهرستان ری به دلیل حضورم در ایام تبلیغات انتخاباتی در ستاد برخی کاندیداها گزارشی تهیه کرد و اعلام کردند که من جو سیاسی شهر را برهم زدم! در حالی که بعنوان یک شهروند دارای حقوق شهروندی بوده و می توانم در هرکجای کشور تردد و حضور داشته باشم مگر آنکه منع قانونی یا حکم دادگاه مبنی بر عدم تردد برای من صادر شود!

**بیشتر بخوانید

افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر!

کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید!

شماره ۲۳۶ هفته نامه مهرتابان منتشر شد

فرمانداری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرد!

تحقیق و تفحص از شهرداری باقرشهر و همکاری با دادگاه کهریزک

دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود!

*متخلف ترین فرد جزو منتخبان باقرشهر شده است

دلیل بروز فساد انتخاباتی (خرید و فروش رای) را از ناصری پور سوال کردم که در پاسخ گفت: حتی اگر پیشگیری هم می شد فرق خاصی نداشت. ما مشکل شدید ضعف نظارت بر شوراها را داریم. چطور نظارت بر رفتار و برنامه ها و عملکرد شهرداران بسیار زیاد است اما چه نهادی بر شوراها و عملکرد آنها نظارت دارد؟ چون این نظارت وجودخارجی ندارد روابط پشت پرده شکل می گیرد و موجب توافقات میلیاردی می شود. مثلا صدور مجوز یا مصوبه یک دیوارکشی شاید ساده و بی اهمیت باشد اما همین مجوز می تواند میلیاردها پول به جیب افراد و گروه ها وارد کند. بعنوان نمونه یکی از متخلف ترین افراد به هر نحوی بوده وارد منتخبین شورای باقرشهر شده که اگر این فرد در شورا نباشد وضعیت قطعا بهتر خواهد بود.

*یک شهردار پول دادن به فرماندار را باب کرد!

شهردار سابق باقرشهر در پاسخ به اینکه متاسفانه شاهد هستیم شهرداران به نام کمک یا حمایت یا هر اسم دیگری به فرمانداران باج یا پول تو جیبی می دهند آیا شما هم انجام داده اید گفت: وقتی شهردار اسلامشهر بودم چنین کاری از من خواسته نشد و من هم انجام ندادم اما در باقرشهر از سوی یک شهردار این موضوع باب شد و به نوعی جا انداخته شد. مثلا ماهانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون باید بدهیم.

ناصری پور مشکل اصلی باقرشهر را رانت های پشت پرده عنوان کرد و گفت: کارکنان شهرداری سهمی در این رانت ندارند و سرشان به کارخودشان است. اما یک سوال مطرح می کنم که مردم کمی هوشیارتر و بیدار تر شوند. مثلا در شهرداری اسلامشهر ۳۰۰۰ نیروی کار فعال هستند که از این تعداد حدود ۱۰۰۰ نفر کارشناس و صاحب نظر فعالیت می کنند. اما در شهرداری باقرشهر از ۷۰۰ نیرو اندازه انگشتان دست کارشناس و صاحب نظر نداریم. چرا؟ چون مدیریت واحد نمی خواهد آنها کار یادبگیرند و رشد کنند.من معتقدم باقرشهر مردم خوبی دارد اما مدیرانی خوبی وارد نشدند.

*خواستند شهردار باقرشهر می شوم

شهردار سابق باقرشهر در واکنش به اینکه آیا در صورت تائید صلاحیت شورای باقرشهر آیا برای شهرداری پیشنهاد می دهید گفت: بله من هم می توانم یکی از گزینه ها باشم و برای آن طرح و برنامه دارم چون باقرشهر و شهرستان ری را می شناسم. یکی از برنامه هایم تکمیل پروژه های نیمه تمام است و دوم اصلاح ساختار اداری و استخدامی که اسفبار است. بعنوان مثال شهرداری باقرشهر ناحیه بندی نشده و افراد سرجای خود نیستند. حتی در تمامی شهرداری ها بخشی برای لوایح داریم که در شهرداری باقرشهر تعریف نشده است. همچنین پیمانکاران بر اساس اصول و کارحرفه ای و عملکرد انتخاب نمی شوند و دونفر از اعضای شورا کار را در دست دارند. مثلا یک ورزشکار را مسئول املاک شهرداری کردند آیا این درست است؟

*پناهنده اجازه نداد پل غیرهمسطح ساخته شود

من وقتی شهردار باقرشهر بودم برای ساخت پل تقاطع غیرهمسطح لایحه ۵ میلیاردتومانی به شورا دادم تا اجرا شود اما برخی از آقایان مثل آقای پناهنده با این لایحه مخالفت کردند و حالا باید از جیب مردم باقرشهر ۶۰ میلیارد برود تا این طرح اجرا شود. خب چرا کسی از آنها سوال نمی کند چرا مخالفت کردید؟ چون نظارتی وجود ندارد. یا همین موضوع ساخت ساختمان قدیم شهرداری باقرشهر که چقدر حاشیه داشت. طرح من ایجاد مجتمع بزرگی تجاری و اداری و فرهنگی بود که می توانست درآمد پایدار شهرداری شود. چرا اجرا نشد؟ چرا پس از ۲ سال هنوز این ساختمان روی هوا است؟

*استاد فرج با بدهی رفت و من با صندوق پرپول شهرداری را تحویل دادم

برخی آقایان به من نقد دارند که در پاسخ گفتم که من شهرداری باقرشهر را با ۱۴٫۵ میلیاردتومان بدهی از سعید استادفرج (شهردارفعلی) تحویل گرفتم و با ۱۳ میلیاردتومان پول نقد در حساب شهرداری تحویل همان آقای استاد فرج دادم. بودجه ای هم که بستم ۱۷۰ درصد محقق شد. آیا این عملکرد قابل مقایسه با عملکرد آقایان است؟ بهشت زهرا(س) تهران را به کمیسیون ماده ۱۰۰ بردم چون در حریم شهر بود و می توانستیم ۵۰ میلیاردتومان پول برای شهر بگیریم اما آقایان اجازه ندادند. چه کسی نظارت دارد؟

ناصری پور در پاسخ به اینکه برخی کارها در دوره شما اصلا اجرا نشد که می توان به بهسازی و ساخت جاده انرژی و یا کانال فاضلاب و تجمع معتادان در انتهای خیابان امام خمینی(ره) اشاره کرد گفت: بهسازی و آسفالت و جدول کشی جاده انرژی را شورا اجازه نداد و آقای آقاپور مخالفت کرد. حالا چرا نمی‌دانم و این همان سوال قبلی من است یعنی کسی از شورا سوال نمی کند.

*شورا با ورود پیمانکاران جدید و حرفه ای مخالفت کرد و امروز شاهد هستیم

چون باقرشهر هیچ وقت خبرنگار و رسانه حرفه ای نداشته و از وقتی شما وارد شدید جو را برهم زدید و کار حرفه ای را نشان دادید. شهردار سابق باقرشهر می گوید: شورا با ورود پیمانکاران جدید و حرفه ای مخالفت کرد و امروز شاهد هستیم که با ایجاد کمربندی باقرشهر هیچ اتفاق ترافیکی برای شهر رخ نداد چرا؟ چون بی فایده بود و منافع برخی را تامین می‌کرد. ناصری پور در مورد عملکرد فرمانداری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: می‌توانست بهتر عمل کند چون فرماندار (حسین توکلی) فرزند باقرشهر است و اینجا زندگی کرده و مسئولیت داشته است و قطعا از وضعیت باخبر بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false