نمایش فوتبال در سینما سطح فرهنگی و روحی مردم را بالا می برد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، با نزدیک شدن به جام جهانی روسیه و علاقه مردم برای تماشای بازی های فوتبال مدتی است که سینماداران را به فکر نمایش این بازی ها داخل سینماها انداخته است.

در این میان متصدیانی همچون شورای صنفی نمایش، از سینماداران موافق این طرح خواستند تا برای دریافت مجوز از نیروی انتظامی اقدام کنند و از آنجا که سینمادار نمی تواند در زمان اکران فیلم، فوتبال نمایش دهد ابتدا باید مجوز لازم را از صاحبان فیلم هایی که سانس نمایش آثارشان با نمایش فوتبال تداخل دارد را دریافت و رضایت آن ها را جلب کنند.

به این ترتیب انجمن سینماداران باید سینماهایی که شرایط پخش فوتبال را دارند به نیروی انتظامی معرفی کنند تا مجوزهای لازم در این زمینه از سوی نیروی انتظامی صادر شود.

البته باید اشاره کرد نمایش بازی های فوتبال در سال های قبل هم در سینماها اتفاق افتاده است و حتی در حال حاضر در برخی از کافه ها و مراکز تفریحی عمومی امکاناتی برای نمایش مانیتوری این بازی فراهم است و محل درآمدی برای برخی به حساب می آید.

اما پخش بازی فوتبال در سینما در همان زمان هم(۵سال قبل) با حواشی روبه‌رو شد، مدیر وقت اداره‌ی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، رسما مجوز پخش فوتبال را برای همه، در سینماها داد درحالیکه اداره اماکن سینماها را از پخش فوتبال برای خانم‌ها منع کرده بود و اتفاقا دو سینما هم به دلیل اینکه به بانوان بلیت فروخته بودند، چند روزی پلمپ شدند و برخی دیگر هم به دلیل اینکه بلیت فروشی فقط باید برای آقایان باشد، مسابقات را پخش نکردند.

در آن مقطع سجادپور یکی از مدیران وقت سازمان سینمایی معتقد بود که « تمامی تصمیمات و اتفاقات مربوط به سالن های نمایش‌ فیلم منحصرا به اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای کشور مربوط می‌شود و دیگر نهادها و مراکز در این باب هیچ مسوولیتی ندارند و حیطه مسوولیت دیگر نهادها به خارج از سالن‌ها و سطح جامعه مربوط می‌شود».

به گفته مدیران سینما پخش مسابقات فوتبال در سینماها از دو منظر اقتصادی و اجتماعی مفید است. وقتی با افت ۵۰ درصدی مخاطب مواجه هستیم، نمایش فوتبال در سینماها به بقای مالی سینماها کمک می کند.

از سوی دیگر پایین بودن سطح تفریحات مردم در ایران یک عارضه است و نمایش فوتبال در سینماها می‌تواند، بخشی از مشکلات نیروی انتظامی را حل کند. مردم به دلیل تفریحات دسته جمعی می‌توانند داخل سینما بیایند و بخشی از هیجانات سالم را تخلیه کنند.

اما به هر حال نمی توان فراموش کرد تامین امنیت و سلامت افراد داخل سالن های بسته امری بسیار خطیر و سخت است و تسلط نیروی انتظامی بر این مسئله بسیار ضروری است.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false