ترک همدانی: تمام آمران حمله به علی مطهری نظامی بودند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

*پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ علی مطهری (فرزند شهید مطهری و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ برای انجام یک سخنرانی با یک خودرو تاکسی زرد رنگ از فرودگاه شهید دستغیب به دانشگاه شیراز رفت. اما پایش به سالن جلسات دانشگاه نرسید و لباس شخصی ها که حدود 50 نفر بودند با چوب، سنگ، گوجه فرنگی و گاز فلفل به تاکسی حمله ور شدند.  

این رخداد موجب شد تا سخنرانی از سوی استانداری فارس لغو شود.

علی مطهری در هنگام بازگشت از طریق فضای مجازی رخداد را بدون سانسور منتشر کرد: «حدود صد متر که جلو آمدیم دیدم عده‌ای بین سی تا چهل نفر روبروی ما هستند و یک نفر خود را روی کاپوت خودرو انداخت. راننده به هر زحمتی بود او را رد کرد ولی کمی جلو‌تر سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی بود که به سمت ما می‌‌آمد. شیشه عقب و شیشه‌های دو طرف خودرو کاملا خرد و پودر شد و ذرات آن به سر و صورت و دست ما پاشید و برخی فرو رفت. گاز فلفل هم سلاح دیگر آن‌ها بود که از نزدیک استفاده کردند و حدود یک دقیقه نفسم بند آمده بود. اگر یکی از آن ضربات آجر و سنگ به من اصابت کرده بود معلوم نبود که اکنون زنده بودم. ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. راننده به هر ترتیب بود از میان آن‌ها گریخت اما آن‌ها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و با سنگ، اشیاء دیگر، دشنام‌های ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمدند. راننده ناچار وارد کلانتری ۲۰ گل‌سرخ شیراز شد. ما خیال می‌کردیم الان نیروهای کلانتری این افراد را بازداشت می‌کنند ولی دیدیم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و فقط از ورود آن‌ها به کلانتری جلوگیری کردند.»

این رخداد و انتشار خبر موج وسیعی در رسانه های ایران و جهان به راه انداخت. از اظهارات رئیس مجلس و قوه قضائیه تا شخصیت ها و چهره های سیاسی که این حادثه را محکوم کردند.

 

سردار غیب ‌پرور که در آن زمان فرمانده سپاه فجراستان فارس بود، در واکنش به این حمله گفت: «ما با این‌گونه برخوردهای سخیف مثل سنگ‌پراکنی مخالفیم و شدیدا محکوم می‌کنیم و مردم بصیر و ولایت‌مدار سناریوی پشت پرده این‌گونه اتفاقات را به‌خوبی می‌دانند. »

پس از این اتفاق، پرونده‌ای با شکایت مطهری علیه حمله‌کنندگان تشکیل و مرجع قضایی برای 11 نفر کیفرخواست صادر کرد که از این تعداد، هشت نفر افراد حمله کننده به مطهری، دو نفر مسئولان دانشگاه دعوت‌کننده و یک نفر هم دانشجوی دعوت کننده بود.

*مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری در گفتگو با جامعه خبر از آخرین وضعیت این پرونده می گوید: در مرحله نخست بررسی این پرونده، دو گروه محاکمه شدند. نخست مقام‌های دانشگاه شیراز و دانشجویان به اتهام تبعیت نکردن از مصوبه شورای تأمین و دسته دیگرعاملان حمله. هرچند به باور وکیل مطهری، حکم صادرشده برای عاملان حمله خفیف بود، اما سرانجام مطهری از آنان گذشت کرد. دلیل گذشت مطهری، همکاری این متهمان برای شناسایی آمران حمله بود. دادگاه درمورد مقامات دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده تجدید نظر کرد اما دیوان عالی رای را به سود دانشگاهیان نقض و برگرداند.

*4 متهم حمله به علی مطهری نظامی بودند

ترک همدانی به جامعه خبر می گوید: در زمان حمله به علی مطهری حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در فرودگاه بودند. با بررسی های انجام شده مشخص شد تمام این افراد نظامیانی با لباس‌های شخصی بودند که از فرمانده‌هایشان دستور این حمله را گرفته بودند. ما علیه پنج نفراز نظامیانی که به این افراد دستور حمله داده بودند در دادسرای نظامی شکایت کردیم، این دادسرا محکومیتی صادر کرده که هنوز به من ابلاغ نشده است. درجه این نظامیان آنقدر بالا نیست که در دادسرای کارکنان دولت تهران محاکمه شوند، اما ازهر درجه‌ای بین آنها قرار دارد. در جلسه دادگاه زمانی که یکی ازاین نظامیان صحبت می‌کرد متوجه شدم در شکایت ما نام این فرد اشتباه آمده است و ایشان یکی از افرادی بوده که در نجات علی مطهری کمک کرده است بنابراین تعداد متهمان نظامی به چهار نفر رسید.

‌اکنون پس از دو سال و نیم نه تنها در میان حمله کنندگان هیچ "مردمی" یافت نشده بلکه معلوم شد آنها و آمرانشان طی یک برنامه سازمان یافته (هر چند درونی و خودسرانه) از درون یک سازمان نظامی بودند که با قاطعیت دستگاه قضا محکوم هستند. اسناد این ادعا که رسانه‌های وابسته‌شان حمله به مطهری را منتسب به مردم می کردند در دسترس هست و بنا بر نظر آقای مطهری فعلا منتشر نمی شود. این افراد اصرار داشتند بگویند حمله‌کنندگان از مردم شهید پرور شیراز بودند اما زمانی که دستگیر شدند حتی یک نفر از مردم بین آنها نبود.

البته گفتنی است که وقتی با افرادی که دستگیر شدند صحبت می‌کنم به وضوح می‌بینم واقعا انسان‌های خوب و آبرومندی هستند و عضو گروه‌های تندرو نیستند، اما در آن شرایط به اصطلاح جوگیر شدند و ملزم به اجرای دستور فرمانده‌ خود شده‌ بودند.

صحت رسیدگی به این پرونده را تایید میکنم

ترک همدانی می گوید: می‌توانم بگویم در مراحل پیگیری این پرونده زمانی که «یزدانیان» دادستان شیراز پرونده را در دست داشت، و هم وقتی  که «کریمی» در دادسرای نظامی شیراز رسیدگی می‌کند و زمانی که «صفری» قاضی رسیدگی کننده شعبه ۱ دادگاه نظامی یک شیراز این پرونده را در دست دارد، با قاطعیت تمام نظارت کردند تا آمران حمله مجازات شوند. نمی‌دانم رای اخیری که صادر شده است چیست اما صراحتا می‌توانم صحت رسیدگی به این پرونده را تایید کنم.

تنظیم: الهام مرادی

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false