ایران در بین ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، غلامعلی کامیاب، گفت: علاوه بر نیروی جوان و زیر ساخت های مناسب، کسب مقام چهارمین منابع نفت خام و همچنین دارا بودن بزرگ ترین منابع گاز طبیعی در جهان فرصت سرمایه گذاری را دو چندان کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی بسیار کاهش یافته و این دلیل بر این است که ذخایر خارجی کشور تقویت شود.

به گفته این مقام مسئول، سیاست های بانک مرکزی در سه سال اخیر به گونه ایی پیش برده شده که ثبات در اقتصاد کلان بیشتر به چشم می خورد چنانه  دولت و بانک مرکزی به پیاده سازی سیاست های شفاف و منظم پولی و مالی و کنترل نرخ تورم بیشتر توجه کرده است زیرا سیاست های نامناسب اقتصادی باعث تداوم فشارهای تورمی بر اقتصاد می شود.

وی به نوسانات نرخ تورم اشاره کرد و گفت: نرخ تورم از ۴۵.۱ درصد در ماه اکتبر ۲۰۱۲ به نرخ تورم تک رقمی در چند ماه های اخیر رسیده است. علاوه بر این، نرخ تورم کاهشی به ثبات بازار ارز کمک کرده است.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: نرخ رشد در سالیان اخیر از منفی ۶.۸ درصد رکود به رشد اقتصادی مثبت ۷.۴ درصد رسیده است و این ثمره افزایش اعتماد به فعالیت های تجاری و مصرف کننده ها است.

غلامعلی کامیاب در پایان سخنان خود گفت: ایران به دنبال تثبیت جایگاه خود به واسطه انطباق با قوانین بین المللی است و با اجرایی کردن قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم موفق خواهیم شد. البته آنچه در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است، اعتمادسازی میان بانک ها و تجار برای مشارکت اقتصادی و فعالیت در اقتصاد ایران است.

منبع: بانک مرکزی

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false