نرخ مرجع زعفران در دنیا را به زودی ایران تعیین می‌کند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حامد سلطانی نژاد گفت: در حالی که ایران تولیدکننده ۹۰ درصد زعفران مصرفی جهان است اما سهم کمی از تجارت جهانی این محصول دارد؛ در دنیا، هر کشوری که سهم بیشتری از تولید یک محصول استراتژیک داشته باشد سعی می‌کند بازار قابل توجهی از آن محصول را در کشور شکل دهد.

سلطانی نژاد در ادامه به بیان این مشخصات برای دارایی پایه قراردادهای آتی زعفران پرداخت و گفت: دارایی پایه این قرارداد زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) بوده و اندازه هر قرارداد شامل ۱۰۰ گرم زعفران نگین است. در این معاملات حد نوسان مجاز برای قیمت روزانه حداکثر مثبت و منفی ۳درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده و حجم هر سفرش حداکثر تا ۲۵ قرارداد است.

مدیرعامل بورس کالا به برگزاری جلسات هم اندیشی با نهادهای ذی ربط اشاره کرد و گفت: در راستای راه اندازی قراردادهای آتی زعفران پنج جلسه تخصصی میزکالایی با موضوع بررسی مشخصات قرارداد آتی زعفران برگزار شد.

همچنین جلسات هم اندیشی و فرهنگ‌سازی با فعالان حوزه زعفران در تهران و شهرستان‌ها (تربت حیدریه، زاوه، شادمهر، مشهد، فریمان و کاشمر) و جلسات متعدد تخصصی با شرکت‌های کارگزاری به منظور هم‌اندیشی و کسب آمادگی‌های لازم برگزار شد تا نقطه نظرات نهادهای ذی ربط و فعالان حوزه زعفران را برای آغاز این معاملات جویا شویم.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false