لحظه به لحظه در بهارستان/ پنجمین روز رأی اعتماد به کابینه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، پنجمین روز جلسه بررسی صلاحیت «وزرای پیشنهادی» دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

بر این اساس صلاحیت وزرای پیشنهادی «آموزش و پرورش»، «ارتباطات و فناروی اطلاعات»، «اطلاعات»، «اقتصاد و امور داریی»، «امورخارجه»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «جهاد کشاورزی»، «دادگستری» و «دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح»، «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن و تجارت»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «کشور»، «نفت»، «نیرو» و «ورزش و جوانان» بررسی شده است.

*سیدمحمد بطحائی با ۲۳۸ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و  ۱۳ رای ممتنع  از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم انتخاب شد.

*محمد جواد آذری جهرمی  با ۱۵۲ رای موافق،  ۱۲۰رای مخالف و  ۷ رای ممتنع و ۹ رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای به عنوان وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت دوازدهم انتخاب شد.

* سید محمود علوی  با  ۲۵۲ رای موافق،  ۲۲ رای مخالف و  ۱۳ رای ممتنع و یک رای باطله  از مجموع ۲۸۸  رای به عنوان وزیر اطلاعات دولت دوازدهم انتخاب شد.

*مسعود کرباسیان با ۲۴۰ رای موافق، ۳۱  رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع  ۲۸۸ رای به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم انتخاب شد.

*محمدجواد ظریف با  ۲۳۶ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸  رای به عنوان وزیر امور خارجه دولت دوازدهم انتخاب شد.

*سید حسن قاضی زاده هاشمی  با ۲۵۳ رای موافق،  ۱۸ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع  و ۳ رای باطله از مجموع ۲۸۸  رای به عنوان وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم انتخاب شد.

*علی ربیعی با ۱۹۱ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع و ۳ رای باطله از مجموع  ۲۸۸ رای به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم انتخاب شد.

*محمود حجتی  با ۱۶۴  رای موافق،  ۹۴ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع و ۷ رای از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم انتخاب شد.

*سیدعلیرضا آوایی با ۲۴۴ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع و ۳ رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر  دادگستری دولت دوازدهم انتخاب شد.

* امیر حاتمی با ۲۶۱ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع و ۴ رای باطله از مجموع  ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم انتخاب شد.

* عباس آخوندی  با  ۱۸۸ رای موافق،  ۷۵ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع و یک رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر راه و شهرسازی  دولت دوازدهم انتخاب شد.

* محمد شریعتمداری  با ۲۴۱ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۲۰رای ممتنع و ۲ رای باطله  از مجموع ۲۸۸ رای به عنوان وزیر  صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم انتخاب شد.

* سیدعباس صالحی  با ۲۴۲ رای موافق،  ۲۵ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع  از مجموع ۲۸۸ رای به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم انتخاب شد.

* عبدالرضا رحمانی فضلی  با ۲۵۰ رای موافق،  ۲۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان  وزیر کشور دولت دوازدهم انتخاب شد.

* بیژن نامدار زنگنه   با ۲۳۰ رای موافق، ۳۵  رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر  نفت دولت دوازدهم انتخاب شد.

* حبیب الله بیطرف  با  ۱۳۳ رای موافق،  ۱۳۲ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.

* مسعود سلطانی فر: ۲۲۵ رای موافق،  ۳۹رای مخالف و ۲۰رای ممتنع و ۴ رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای  به عنوان وزیر  ورزش و جوانان دولت دوازدهم انتخاب شد.

* ساعت ۱۳:۰۴
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول برگزاری هشت جلسه در پنج روز، صلاحیت وزرای «۱۷وزیر پیشنهادی» را به اتمام رساندند و امروز فرایند «رای اعتماد» به وزرای پیشنهادی انجام شد.

* ساعت ۱۱:۴۷
علی لاریجانی تا ساعت ۱۲:۳۰ تنفس اعلام کرد.

* ساعت ۱۱:۴۴
علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: عدد حضور نمایندگان در جلسه رای اعتماد به وزرا ۲۷۹ نفر بود.

* ساعت ۱۱:۴۱
صندوق های رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در حال جمع آوری است.

* ساعت ۱۱:۳۶
روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آغاز شد.

اسامی ۱۷ وزیر پیشنهادی روی برگه رای نوشته شده است و روی هر برگه سه گزینه موافق، مخالف و ممتنع وجود دارد. نمایندگان باید یکی از سه گزینه رو انتخاب کنند.

* ساعت ۱۱:۲۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول برگزاری هشت جلسه در پنج روز، صلاحیت وزرای «۱۷وزیر پیشنهادی» را به اتمام رساندند و امروز فرایند «رای اعتماد» به وزرای پیشنهادی انجام خواهد شد.

* ساعت ۱۰:۵۳
وزیر پیشنهادی «نیرو» شانزدهمین فردی بود که سوابق و برنامه‌های او توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان کردند.

* ساعت ۱۰:۴۲
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان، گفت: وزارتخانه‌هایی که در ۳ وزارتخانه ادغام شده‌اند هیچ فقدی از لحاظ قانونی ندارند، اما دولت لایحه اختیارات وزارتخانه‌های ادغامی را به مجلس ارسال کند.

* ساعت ۱۰:۳۲
رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

* شاهد یک کار حرفه ای مجلس در این دوره بودیم. مجلس همیشه اصول قانونی و اخلاقی را مورد توجه قرار می‌دهد و این توجه این بار بیشتر بوده است. همه نمایندگان و موافق و مخالف کاری کارشناسانه و طبق اعتقاد و عقیده و مستندات بوده و جز این از مجلس شورای اسلامی توقع دیگری نیست. ما هر دو یعنی دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی این ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم. شرایط ما شرایط آسانی نیست. هم نمایندگان مطلع هستیم و هم ما می دایم راه صاف و ساده ای پیش روی ما نیست.

* ساعت ۱۰:۲۳
سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی در پایان روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد.

* ساعت ۱۰:۲۲
سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش

* همواره تلاش کردم با مطالعات بنیادی به آسیب‌شناسی حوزه خود بپردازم. باید ساماندهی وضعیت جوانان، در صدر ماموریت دولت قرار گیرد. نظر مجلس بر تداوم روند ساختار فعلی این وزارتخانه است اما اگر نظرتان بر تفکیک وزارت ورزش و جوانان باشد، ما تمکین میکنیم و همه چیز را در اختیار سازمان جوانان قرار میدهیم.

* ساعت۱۰:۲۰
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان گفت: وزارتخانه هایی که در۳ وزارتخانه ادغام شده‌اند هیچ فقدی از لحاظ قانونی ندارند.

* ساعت ۱۰:۱۳
محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان آخرین موافق وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان در جایگاه ناطقان قرار گرفت و به دفاع از وزیر پیشنهادی پرداخت.

قربانی علی رغم اتمام وقت قانونی، همچنان در حال دفاع از وزیر پیشنهادی بود. علی لاریجاین در اثنای سخنان قربانی با خنده گفت: اصلا دفاع در وقت غصبی نتیجه معکوس دارد.

* ساعت ۱۰:۰۵
حجت الاسلام حسن روحانی لحظاتی قبل وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

* ساعت ۱۰:۰۲
قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

* تهیه پیش نویس استراتژی ورزش، تقویت ارتباطات بین المللی و توجه به حوزه ورزش زنان از جمله اقدامات مهم سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان بود. نهضت فراگیر ملی برای ترویج ازدواج آسان نیز از اقدامات سلطانی فر در حوزه جوانان بود.

* ساعت ۰۹:۵۸
اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور تا دقایقی دیگر وارد صحن علنی مجلس می شود.

* ساعت ۰۹:۵۵
قمی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

* برنامه سلطانی فر بسار دقیق و علمی است. در برنامه به اسناد بالادستی توجه شده است. یکی از ویژگی های سلطانی وزیر خستگی ناپذیری است.  در برنامه سلطانی فر به ورزش حرفه ای، همگانی و قهرمانی توجه شده است. برنامه سلطانی فر بر مبنای روحیه جوانمردی تنظیم شده است. سلطانی فر هر جایی که حضور داشته اثرگذار بوده است.

* ساعت ۰۹:۴۶
قرجه‌طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

* با آرامشی که در ورزش کشور وجود دارد، تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار با آرامش به جام جهانی صعود کرد. سلطانی فر در دوران وزارت ورزش حتی به یک سفر خارجی هم نرفت. با رای قاطع خود به سلطانی فر، چهار سال بالنده ای برای ورزش کشور خواهیم داشت.

* ساعت ۰۹:۴۲
برومندی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

* سلطانی فر از سرمایه های کشور است. ۳۰ سال در جای جای ایران اسلامی مدیریت کرده و یک چهره مردمی است. با کمک سلطانی فر، در قانون ششم توسعه مسائلی پیش بینی شده که می تواند در آینده باعث پیشرفت ورزش کشور شود. سلطانی فر برای حل مشکلات ورزش زنان و فدراسیون ها تلاش کرده و در ۹ ماه گذشته ۳۰ سفر استانی رفته است.
آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان

* ساعت ۰۹:۳۰
نمایندگان برسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را بدون مخالف آغاز کردند.

* ساعت ۰۹:۰۸
حبیب‌الله بیطرف در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمت ۲۰ ساله اش در وزارت نیرو اظهار کرد: طی ۱۲ سال اخیر هیچ سمتی در وزارت نیرو نداشته ام فلذا انتصاب عملکردهای این ۱۲ سال به من دور از حقیقت است.

* شرایط اقلیمی خشک و کمبود و پراکندگی بارش، کشور ما را جزو کشورهای کم آب جهان کرده است. بر اساس سیاستهای کلی نظام ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۷، مهار آب هایی که از کشور خارج می شود و همچنین به حداقل رساندن ضایعات طبیعی آب، همواره جزو سیاست های وزارت نیرو بوده است.

* امروز ۶۰۰ سد در کشور فعال است. از این تعداد ۱۶۹ سد مخزنی بزرگ، ۲۰۰ سد مخزنی متوسط و ۲۲۰ سد مخزنی کوچک هستند.

* سه عامل «بداند، بتواند و بخواهد» معیارها برای انتخاب و ارتقای مدیران است. متعهد هستم که همواره منافع ملی را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهم.

* ساعت ۰۸:۵۶
امیری خامکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو

* بیطرف در دوران وزارت نیرو بیشترین تعامل را با مجلس داشت و پاسخگوی عملکرد خود بود. در دوران وزارت او در دولت اصلاحات، تحولات زیادی در زمینه آب و برق ایران به وجود آمد. درباره سدسازی که مخالفان صحبت کردند باید بگویم، مکان یابی سدها از ۶۰ سال پیش به وسیله کشورهای پیشرفته انجام شد. بی طرف به خوبی سیاست های نظام را اجرا کرد، نباید گناه مشکلات آب و هوایی کشور را به گردن او بیندازیم.

* ساعت ۰۸:۴۴
علیجانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو

* نگاه به آب نباید سیاسی، قومی و استانی باشد بلکه باید با نگاه ملی به این مسئله نگاه کنیم. در کشور بحران آب داریم اما بحران بزرگتر، بحران مدیریت آب است. بی طرف از چالش های وزارت نیرو مطلع است و برای آنها برنامه دارد. در سراسر کشور با وجود بیابان های وسیع، استفاده از انرژی های خورشیدی می تواند بسیار کارآمد باشد.

*ساعت ۰۸:۳۶
قوامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو

* قبل از انقلاب آمریکایی ها برای ساخت سد گتوند تحقیق کرده بودند اما در دوران وزارت شما، محل ساخت این سد ۱۴ کیلومتر تغییر کرد، بر چه مبنایی این کار انجام شد؟. نتیجه ساخت این سد تبدیل آب شیرین به آب شور بود. با توجه به عملکرد شما در ۸ سال وزارت، در چهار سال پیش رو چه کاری انجام می دهید که مشکلات قبلی حل شود؟. قنات ها در کشور از بین رفته و چاه های عمیق حفر شده که باعث از بین رفتن آب های زیر زمینی می شود. امروز به دلیل برداشت های بی رویه از آب های زیر زمینی مشکلات جدی ایجاد شده است.

* ساعت ۰۸:۲۸
موسوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو

* آنچه در برنامه بی طرف دیدم، راهی برای حل مشکلات آب و برق کشور دیده نشده است. به دلیل اتخاذ سیاست های غلط در زمینه آب در دولت های نهم و دهم، این موضوع به یک تنش سیاسی و امنیتی تبدیل شد و به دولت یازدهم هم ادامه پیدا کرد. اگر سدی در این دوران ساخته شده برای حل آن باید راهی اندیشیده شود.

* ساعت ۰۸:۱۷
نمایندگان مجلس ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو را شروع کردند.

* ساعت ۰۸:۱۲
امروز و بعد از اتمام بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی باقیمانده، رای اعتماد برای تک تک وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

* ساعت ۰۸:۱۰
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای آغاز جلسه علنی و در جریان قرائت دستور کار مجلس گفت: رای‌ اعتماد به وزرای پیشنهادی به صورت جداگانه انجام خواهخد شد.

* ساعت ۰۸:۰۸
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل به ریاست علی لاریجانی و با تلاوت آیات ۱۵۹ تا ۱۶۱ سوره آل عمران آغاز شد.

* ساعت ۰۸:۰۵
آغاز پنجمین روز بررسی صلاحیت «وزرای پیشنهادی» تا دقایقی دیگر؛ تکلیف کابینه تعین می‌شود.

* ساعت ۰۸:۰۲
به گفته رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس حجت الاسلام حسن روحانی امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت.

* ساعت ۰۸:۰۰
صد و سی و چهارمین جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

صلاحیت دو زیر پیشنهادی «نیرو» و «ورزش و جوانان» در این جلسه بررسی خواهد شد.

این خبر تکمیل می شود…

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false