بانک مرکزی طرح وام کالای ایرانی را شکست داد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حبیب‌الله انصاری درمورد سرنوشت اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی اظهار کرد: دو سال پیش که قرار بود این طرح اجرا شود در جلسه‌ با وزیر صنعت مقرر شد به هر نفر تا سقف ده میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد پرداخت گردد اما پس از یک هفته بانک مرکزی اعلام کرد که خریداران می‌توانند این کارت برای خرید کالای خارجی هم استفاده نمایند.

بر اساس این خبر، دبیر کل انجمن لوازم خانگی گفت: وقتی مسئولان با اعتراض شدید انجمن و اتحادیه‌های صنفی مربوط روبرو شدند اعلام کردند بانک‌های عامل فشار آوردند که کالای خارجی هم در این طرح گنجانده شود و در حالی که فردی کالای خارجی خرید کند سود تسهیلات از ۱۲ درصد به ۲۲ درصد افزایش می یابد.

انصاری تاکید کرد: کارشکنی آشکار بانک‌های عامل زمانی اتفاق افتاد که بانک مرکزی برای خرید خودرو وام ۲۵ میلیون تومانی با نرخ سود مصوب ارائه کرد. حال باید دید که آیا طرح کارت‌های اعتباری که قرار بود عامل رونق تولیدکنندگان لوازم خانگی باشد نقصی داشته که شامل توجه مسئولان نشده و در نهایت تا امروز اجرای آن به تأخیر افتاده یا این‌که برخی دیگر از دلایل مانع شدند.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: روند کارشکنی‌های انجام‌شده به اینجا ختم نمی شود و بانک مرکزی با ارائه پیشنهاد جدید نه تنها میزان تسهیلات را کاهش می دهد بلکه افراد مشمول هم محدود شدند تا جایی که بی‌اعتمادی مخاطبان این طرح را شکست داد و برای اصلاح باید فهرست دقیقی از مشمولان این طرح ارائه شود.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false