پایان شایعات دوبرابر شدن تعرفه های دفاتر اسناد رسمی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پایان شایعات دوبرابر شدن تعرفه های دفاتر اسناد رسمی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر موضوع افزایش تعرفه های کانون سردفتران و دفتریاران در فضای مجازی و از سوی برخی منتقدان کانون بیان شد به نحوی که موج نگرانی از این اقدام در میان برخی از شهروندان به راه افتاد اما این اخبار صحت نداشت و بیشتر از سوی منتقدان کانون بیان و منتشر شده است.

ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مورد گفته است: من این اخبار را تائید نمی کنم. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قطعا با حضور کارشناسان حرفه ای تعرفه ها را بر اساس میزان تورم و قدرت مردم رصد می کند که در صورت نیاز در مورادی برخی از تعرفه ها افزایش یابد اما در برخی موارد اینچنین نیست. به نوعی ما داریم تعرفه ها را متناسب می کنیم و این به معنی افزایش مطلق قیمت ها نیست.

معاون رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: متناسب‌سازی باید به گونه‌ای باشد که نه فشاری بر مردم شود و نه به گونه‌ای باشد که برخی دفاتر نتوانند ادامه حیات دهند؛ دفاتر اسناد رسمی کارمند دارند و این کارمندان هم متناسب با رشد تورم باید حقوق‌شان افزایش یابد و هزینه‌های دیگری هم وجود دارد.

برخی دفاتر در اداره دفتر خود مانده‌اند و برخی دفاتر هم وجود دارند که به دلیل ارتباطات‌شان یا هر علت دیگری، درآمدهای زیادی کسب می‌کنند اما همه این طور نیست؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بررسی‌های خود نه پایین و نه بالا را در نظر نمی‌گیرد بلکه یک میانگینی را مدنظر قرار می‌دهد تا هم فشاری بر مردم وارد نشود و هم امکان ادامه فعالیت دفاتر وجود داشته باشد.

اما در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ایجاد کارگروهی در حال بررسی پیشنهادهاست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false