پنیرهای باز فله ای نخرید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،خسرو صادق نیت با بیان اینکه مراکز عرضه لبنیات سنتی مجوز فروش شیرخام ندارند، اظهارات زیر را مطرح کرد:

*در این مراکز نباید شیر خام به فروش برسد و آنها تنها می‌توانند فرآورده‌های حاصل از شیر را عرضه کنند.
 
*شیر باید در مراکز لبنیاتی فرآورده شود تا احتمال آلودگی آن به حداقل برسد، در صورت مصرف شیرخام خطر انتقال بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام وجود دارد که یکی از آنها تب مالت است، در صورتی که شیر آلوده به باکتری بیماری تب مالت باشد می‌تواند منجر به آلودگی شیر و انتقال بیماری به انسان می‌شود که خطر جدی برای سلامتی بدن دارد و در صورت ابتلا فرد به این بیماری درمان آن ساده نیست.
 
*مردم به هیچ وجه شیرخام از لبنیاتی‌ها خریداری نکنند و در صورت مشاهده عرضه شیرخام در لبنیاتی‌ها با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و تخلفات را گزارش کنند و بازرسان بهداشت محیط با اقدام سریع برخورد جدی با متخلفان انجام می‌دهند.
 
* شیر قبل از آنکه محصولی از آن تهیه شود باید جوشانده شود تا میکروب‌های خطرناک آن از بین برود و اگر این کار صورت نگیرد هر فرآورده ای که از این شیر تهیه شود می‌تواند آلوده به میکروب باشد و باعث ابتلا به بیماری‌ها شود.
 
* در محصولاتی مانند ماست و دوغ به دلیل آنکه شیر جوشانده می‌شود احتمال آلودگی به میکروب از بین می‌رود، اما در فرآورده هایی مانند پنیر این کار انجام نمی‌شود و به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که مردم پنیرهای پاستوریزه کارخانجات را خریداری کنند.

* پنیرهای غیرپاستوریزه باید به مدت طولانی در آب نمک غلیظ قرار بگیرند تا آلودگی آنها از بین برود به همین دلیل توصیه ما خرید محصولات بسته بندی و پاستوریزه کارخانجات است.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false