100000 کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان| ادعای تقریب مذاهب داریم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
100000 کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان| ادعای تقریب مذاهب داریم!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه والدینی که با وجود توانایی مالی اجازه تحصیل به فرزندانشان را نمی دهند مرتکب جرم شده‌اند، ادامه داد: این در حالیست که شاهد تعداد قابل توجهی کودک بازمانده از تحصیل درون شهرهای کشور هستیم بطوریکه حدود ۱۰۰ هزار دانش ‌آموز بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان وجود دارد.

به گفته وی در یکی از استان‌های شمالی کشور هم بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد و تصویب این قانون سرنوشت این کودکان را تغییر می‌دهد چراکه در صورت عدم تمکن مالی خانواده دولت موظف به فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل این کودکان شده است.

وی در ادامه به تلاش‌های فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:فراکسیون زنان با رویکرد قانون‌گذاری و اصلاح و الحاق قوانین و نیز درراستای نظارت بر حسن اجرای قوانین و برنامه ششم توسعه فعالیت کرده است.

اولادقباد تلاش برای اجرایی کردن سهم ۳۰ درصدی زنان از مناصب دولتی، تصویب و تامین بودجه بیمه زنان خانه‌دار، تخصیص اعتبارات حوزه زنان و خانواده که تاکنون ۱۲ درصد آن محقق شده، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و نیز طرح مقابله با کودک همسری را از جمله اقدامات این فراکسیون برشمرد.

اولاد قباد با بیان اینکه در شرایط فعلی نیازمند همدلی بین همه آحاد جامعه هستیم، افزود: دولت تدبیر و امید در بعد سیاست خارجی در راستای برجام تلاش‌هایی کرد که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بود؛ همچنین برای فرجام برجام کوشش‌های بسیاری کرد تا زمانی که ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شد.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: آمریکا برای تامین منافع خود در حوزه خاورمیانه منازعاتی را شکل داده است؛ با این حال مردم ما با همه محدودیت‌ها از جمله تحریم‌های ظالمانه، همچنان با اتحاد در کنار هم هستند.

این نماینده اصلاح طلب در ادامه با اشاره به اینکه ایران از برجام عقب نشینی نکرده است، افزود: اگر رئیس جمهور در سازمان ملل به آمریکا نه می‌گوید، از آن رو است که ایران از برجام کنار نکشیده و عقب‌نشینی نکرده است؛ به همین دلیل در این پیچ تاریخی حساس نیازمند همدلی و همراهی و مشارکت سیاسی مردم هستیم.

وی اعتقاد دارد که مردم نباید مشارکت سیاسی را به دلیل سختی اقتصادی و شرایط حاکم بر جامعه را کنار بگذارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false