گلایه «رضا رویگری» از هزینه های بالای ثبت اسناد/ مجلس کمک کند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

رضا رویگری در گفتگو با الهام مرادی خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در مورد اهمیت ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی گفت: اگر ملکی در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد نهایتاً باعث صدور سند مالکیت می‌شود و قطعا دولت کسی را مالک می شناسد که سند مالکیت به نام آن شخص است. بنابراین تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی باعث ایجاد نظم عمومی در جامعه می‌شود و از طرفی با انجام این کار از مشکلاتی که ممکن است برای مردم در این زمینه به وجود بیاید جلوگیری می‌شود.

رویگری درباره روی آوردن مردم به قولنامه نویسی و اجاره نامه های دستی گفت: از نظر من یکی از دلایل اصلی عدم مراجعه مردم به دفاتر، و روی آوردن به قولنامه‌های دستی این است که هزینه‌های ثبت نسبت به وضعیت اقتصادی کنونی مردم بالا است. آخرین باری که من به دفتر اسناد رسمی مراجعه کردم یک ماه پیش برای ثبت سند یک ملک بود. در آنجا دیدم هزینه‌هایی که برای ثبت انواع سند مثل خودرو ، ملک و .. گرفته می‌شود به ویژه مالیات ها زیاد است.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد من برای از بین رفتن این مشکل این است که کانون سردفتران و دفتریاران، سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و به طور کلی افراد و نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کاری انجام دهند، به مجلس پیشنهاد کنند با تنقیح قوانین هزینه‌ها را کاهش دهند تا مردم برای انجام این کار راغب تر شوند و دست سودجویان کوتاه شود.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false