کره جنوبی از حضور کره شمالی در بازی های المپیک استقبال کرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، کره جنوبی به کره شمالی پپیشنهاد انجام مذاکرات در بالاترین سطح دیپلماتیک، به منظور شرکت در بازی های المپیک ۲۰۱۸، را مطرح کرده است. 

این پیشنهاد درحالی مطرح شد که رهبر کره شمالی تمایل خود از اعزام تیم المپیک این کشور به بازی های ۲۰۱۸ کره جنوبی را اعلام کرده و گفته بود هر دو کشور باید فوری در این زمینه گفتگو کنند. 

رئیس جمهور کره جنوبی هم با خرسندی از این پیشنهاد، آن را یک شانس بزرگ برای بازگشایی مذاکرات صلح بین دو کشور عنوان کرده و ضمن استقبال از حضور تیم های ورزشی کره شمالی در مسابقات المپیک، از مقامات بلند پایه این کشور دعوت کرده است تا همزمان مذاکرات صلح برقرار شود.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین تاکید کرد که این مذاکرات به معنی تعلیق روابط این کشور با هم پیمانان اروپایی و آمریکایی در مورد مخالفت با برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی نیست. وی زمان این مذاکرات را نهم ژانویه اعلام کرده است.

رهبر کره شمالی روز دوشنبه تهدید خود نسبت به آمریکا را تکرار کرد و گفت تعداد زیادی از کشورها در تیررس او قرار دارند و ممکن است هدف حمله اتمی موشک های دوربرد کره شمالی قرار گیرند از این رو گزینه دکمه پرتاب موشک هم روی میز این کشور قرار دارد.

اکنون رهبر کره شمالی با یک پیشنهاد گرم به کره جنوبی اعلام کرده است که یخ روابط بین دو کره باید زودتر آب شود.

سال ۲۰۱۸ یک شانس برای این امر است زیرا کره شمالی مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این دولت را در پیش دارد و کره جنوبی هم میزبانی بازی های المپیک زمستانی را در برنامه ماه فوریه خود قرار داده است. از این رو سال ۲۰۱۸ می تواند فرصت خوبی برای ذوب یخ روابط بین دوکشور باشد و هردو کشور باید نهایت بهره را از این هدایای سال نو ببرند.

اخبار روز جهان را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false