چرا بنیاد شهید باید 30 هزار میلیارد تومان بودجه بخواهد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چرا بنیاد شهید باید 30 هزار میلیارد تومان بودجه بخواهد؟

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| بنیاد شهید و برخی نمایندگان مجلس مدعی هستند دولت باید بودجه بیشتری به بنیاد شهید بدهد در حالی که حرف درستی نیست چون اگر من بعنوان روزنامه نگار رئیس بنیاد شهید بودم به دولت مستمری می دادم. سوال من این است که درآمد حاصل از معاونت اقتصادی بنیاد شهید و سازمان کوثر در کجا هزینه می‌شود، چرا بر این بخش نظارت دقیقی صورت نمی‌گیرد، اگر کمبود بودجه وجود دارد چرا بازنشستگان هنوز در این بنیاد مشغول به کار هستند، چرا نیروهای حالت اشتغال هم بر اساس قانون حقوق دریافت کرده و هم با به کارگیری در بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دیگری دریافت

واقعا درآمد 37 شرکت بزرگ وابسته به بنیاد شهید نمی تواند جوابگوی حدود یک میلیون خانواده تحت پوشش خود نیست؟ اگر بنیاد شهید به هر خانواده تحت پوشش خود ماهانه 7 میلیون تومان پول نقد بدهد می شود ماهانه 7000 میلیارد تومان که راحتی از درآمد این شرکت ها قابل وصل است.مگر اینکه این شرکت ها درز و سوراخی داشته باشند که درآمدها جای دیگری برود.

مگر می شود یک بنگاه غول اقتصادی وقتی ده ها معدن دارد سالی 400 میلیارد درآمد داشته باشد؟ این درآمد برای لباس بچه فروش های خیابان بهار تهران هم خنده دار است.

آقای شهیدی و تیمش وقتی جلوی درب خبرنگاران منتقد را به نشست خبری راه نمی دهند از همین سوالات واهمه دارند. فقط آنهایی در نشست های خبری حاضرند که در مدح و ثنای بنیاد شهید می نویسند. اما کاش عملکرد و درآمد و میزان سرمایه شرکت های ذیل را در نشست خبری بیان می کردند.

1 گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر

2 گروه توسعه صنایع و معادن کوثر
3 گروه زمین و ساختمان معین کوثر

4 شرکت تهران الکتریک

5 شرکت شهاب
۶ بیمارستان خاتم الانبیاء
۷ شرکت سبحان
۸ شرکت پیماب
۹ شرکت اجداد زربال
۱۰ شرکت خدمات بازرگانی تحفه
۱۱ شرکت ایمن آسایش کوثر
۱۲ موسسه رویش کوثر
۱۳ شرکت جمکو
۱۴ نیروگاه زاگرس کوثر
۱۵ شرکت صنعتی، معدنی و تجاری کاونده
۱۶ شرکت سیمکات
۱۷ شرکت مرغک
۱۸ شرکت خاوردشت
۱۹ شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر
۲۰ شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد
۲۱ شرکت مرغ ماهان
۲۲ شرکت آبزی اکسیر کوثر
۲۳ شرکت اجداد سپیدان کوثر
۲۴ شرکت پنبه دانه‌های روغنی خراسان
۲۵ شرکت رابتا
۲۶ شرکت ایمن پوشش کوثر
۲۷ شرکت تکلم
۲۸ شرکت شیمی دارو کوثر
۲۹ شرکت خوراک دام پارس
۳۰ شرکت نماد کوثر
۳۱ شرکت مرغ مادر دیزباد
۳۲ شرکت زربال ت
۳۳ آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی کوثر
۳۴ شرکت کشت و صنعت اشراق
۳۵ شرکت پیشگامان کشاورزی صنعت کوثر
36 شركت سرمايه گذاري توسعه صنعت كوثر صبا
37 شرکت پاک اندیشان امین

این انتقاد فقط از سوی من نیست بلکه برخی نمایندگان مجلس هم از وضعیت اطلاع دارند.

*من به رئیس بنیاد شهید انتقاد شدید دارم

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی: من از آقای شهیدی گلایه های شدیدی دارم، چرا که متاسفانه اخیرا برادر زاده اش (م.ش) را علیرغم وجود این همه ایثارگرِ بیکار، دوباره به بنیاد شهید آورده است.من واقعا به عملکرد آقای شهیدی و ضعفی که بر این مجموعه انقلابی وارد کرده است معترضم و در واقع ایشان بنیاد شهید و بانک دی را با مدیریت خود نابود کرده است و از این بابت به شدت گلایه دارم و انتظار من از قوه قضائیه این است که به مدیریت دوران ایشان به صورت قدرتمند وارد شده و رسیدگی کند.

*بنیاد شهید کاری نکرده است

جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی: در جریان سیل اخیر شاید دیرترین دستگاهی که به این موضوع پرداخت بنیاد شهید و امور ایثارگران بود چرا که جانبازان شیمایی داریم که نیاز دارند هر روز کپسول‌های اکسیژن آنها تعویض شود و نیاز به داروهای خاص با هزینه های بالا دارند. جانبازان قطع نخاعی داریم که بیش از 2 پرستار دارند و در جریان سیل این افراد بیش از همه دچار آسیب شدند لیکن کسی نبود به این افراد توجه داشته باشد.

در خصوص پرستاری از والدین شهدا متاسفانه بنیاد اقدامی کرد و پرستاری را به بیمه‌ها داد که موجب شد بیمه‌ها نتوانند حق پرستاری را پرداخت کنند. در حال حاضر هزینه درمان ایثارگران از رقم سالی 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که البته مشکلاتی سر راه وجود دارد و بیمه‌ها هم سخت‌گیری می‌کنند. متاسفانه چند سالی علی‌رغم اینکه قانون صراحت به بکارگیری فرزندان شهدا دارد به دلیل شرایط اقتصادی کشور حجم قابل توجهی از فرزندان شهدا بیکار هستند.

این هم بی اطلاعی یک نماینده و یک پیشنهاد

حسن نوروزی نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفته است: هم‌اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران به حدود 25 هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا بتواند حق بیمه جانبازان، ایثارگران و بیمه کامل افراد معسر را پرداخت کند و حداقل حقوق و تسهیلات را به آنها بپردازد. این بنیاد مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به دانشگاه آزاد اسلامی بدهی دارد، همچنین برای جانبازان 25 درصد که دولت باید 30 درصد هزینه‌های آن را بپردازد تاکنون پرداخت نشده است. رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، تاکید کرد: دولت پرداخت مبلغ 20 هزار میلیارد تومان را به عنوان بودجه این بخش پیشنهاد داده است، اما این مبلغ پاسخگوی نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست، چرا که در این صورت با مشکلات بسیاری مواجه خواهند بود.

البته از سخنان آقای نوروزی تعجب می کنم و احتمال می دهم خبری از وضعیت درآمدهای این بنیاد و بی کفایتی ها ندارند.

**عکسی که در این خبر گذاشتم آقای شهیدی کنار فامیل خوشنامشان آقای میعاد صادقی است. که البته به طرح نامیمونی از بنیاد شهید اخراج شدند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false