پول برای تشویق فرزندآوری زیاد داریم| آدمش را نداریم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پول برای تشویق فرزندآوری زیاد داریم| آدمش را نداریم!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سایت رادیو گفتگو نوشت: سید هادی کسائی زاده به دلایل کاهش سریع جمعیت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۱۳۶۹ شورای «تهدید موالید» را ایجاد کردیم که ریاست آن بر عهده وزارت بهداشت وقت بود. سال ۱۳۷۰ اداره ای برای تنظیم خانواده تشکیل شد و از سال ۱۳۷۲ قانون تنظیم خانواده به تصویب رسید. از طرفی تبلیغات رایگان برای وازکتومی و همچنین هر چیزی که مانع فرزندآوری بود، شروع شد. تا اینکه رهبر انقلاب به این قضیه اشاره کردند و فرمودند کار اشتباهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی ۳۰ سال آینده بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ما بالای سی سال سن خواهند داشت، به راه‌های ترویج فرزندآوری پرداخت و گفت: اینکه بخواهیم بگوییم بهترین راه تشویق فرزندآوری، ازدواج است کار اشتباهی است چون ما در ازدواج‌هایمان هم مشکل داریم. از یک طرف افزایش اعتیاد، طلاق‌های عاطفی و از طرف دیگر افزایش خرید و فروش حیوانات خانگی نشان از مشکلات پنهانی دارد که باید در جهت رفع آن‌ها اقدامات فرهنگی انجام دهیم.

سردبیر خبرگزاری جامعه با انتقاد از رفتار مجریان رسانه‌ها و سلبریتی‌ها که در سنین بالا ازدواج می‌کنند، این حرکت را نوعی تشویق جوانان به ازدواج نکردن و تشکیل ندادن خانواده بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت ایران در سال ۱۴۲۵ بر اساس آمارها منفی می‌شود، اظهار کرد: دلیل منفی بودن رشد جمعیت این است که در سال ۱۳۹۴ تعداد تولدها یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر بود و در سال ۱۳۹۸ این میزان به یک میلیون و ۱۹۶ هزار نفر رسیده است. یعنی ما ۳۷۴ تا کودک کمتر در کشور در چهار سال گذشته فرزندآوری داشتیم.

کسائی زاده با اشاره به اقدامات کشورهای دیگر برای رشد جمعیت، گفت: رئیس جمهور روسیه خانواده‌هایی را که پرجمعیت هستند و ۷ یا ۸ فرزند دارند هر ماه به کاخ کرملین دعوت می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند.

فرانسه ۵ درصد بودجه ناخالصش را به فرزندآوری اختصاص داده است. دانمارک شعاری را ایجاد کرده با عنوان اینکه «به خاطر دانمارک این کار را بکن»، سنگاپور در تقویمش شب فرزندآوری دارد اما ما در ۳۰ اردیبهشت تنها «روز جمعیت» مطرح شده و بعد تمام می‌شود و هیچ لوگو و آرمی نداریم.

این خبرنگار ضمن تاکید بر اینکه نباید بدبختی‌های خودمان را گردن دشمن بیندازیم، در عین حال گفت: ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم چه ربطی به دشمن دارد؟ کشور ما پول دارد فقط این منابع درست تخصیص داده نمی‌شود و دستگاه‌های نظارتی‌مان درست عمل نمی‌کنند. باید از بودجه امنیت ملی، بودجه دفاعی و بودجه نفت‌مان برای فرزندآوری جمعیت اختصاص داده شود اما این کار در مجلس انجام نشده و دولت هم اهمال کرده است.

سردبیر خبرگزاری جامعه به راهکارهای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری اشاره و عنوان کرد: رفع مشکل اقتصادی خانواده‌هایی که می‌خواهیم بارور شوند، انجام مشوق‌های فرزندآوری، مدیریت بحران در بحث سزارین، جلوگیری از سقط جنین، درمان زوج‌های نابارور، تامین هزینه مهدکودک فرزندان سوم و چهارم به بعد توسط دولت، پرداخت بیمه تامین اجتماعی فرزند سوم یا چهارم و اشتغال یک نفر از اعضای خانواده توسط دولت از جمله اقداماتی است که می‌توان برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری انجام داد.

رادیو گفتگو

true
true
true
true
  1. ناشناس

    بازنشستگی مادران شاعل دارای سه فرزند به بالا رو هم اضافه کنید

  2. علی

    یک فرزند‌ دارم و بشدت هم بفکر آینده اش هستم و براش اونقدر سرمایه جم میکنم که بسوزید . بچه من نباید به شغل دولتی نیاز داشته باشه.خخخخخخخخخخ دوران بزن در رو تموم شد . خخخخخخخخخخخخخخ آی خدا شکرت که قدیم نیست و با مردم با سواد طرف هستن . خخخخخخخخخخخ بسوزید . فرزند‌خیلی کمتر دولت خیلی ضعیفتر خخخخخخخخخخخخخخخخخخ.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false