پاسخ مدیریت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به گزارش «کسایی زاده» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پاسخ مدیریت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به گزارش «کسایی زاده»

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در گزارشی با عنوان « تسخیر میراث 2000 ساله «ری» در پادشاهی آیت الله ری شهری » حکومت حرم سیدالکریم را مانع توسعه و حفظ میراث فرهنگی شهرری عنوان کرده و آن را به نوعی پادشاهی نامیده است.

روابط عمومی آستان مقدس سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نامه ای مکتوب در پاسخ به این گزارش نوشته است:

آزادی نعمتی بزرگ و امانتی الهی است که گهگاه مانند برخی دیگر از نعمات و امانات الهی مورد سوئ استفاده و خیانت قرارمی گیرد و البته آنان که به بهانه آزادی نسبت به این امانت بزرگ الهی خیانت می ورزند همان کسانی هستند که قصد دارند زمینه سلب آزادی در جامعه را فراهم سازند. لکن خیال باطل در ذهن خویش می پرورانند زیرا این نعمت بزرگ همت و غیرت مردم متدین و حرمت و عظمت خون شهیدان به ملت بزرگ ایران اسلامی اعطاء شده و به فضل الهی کماکان باقی و مستدام خواهد بود.

از این رو و بر اساس آموزه قرآنی در شصت و سومین آیه کریمه سوره مبارکه فرقان باید به نویسنده و منتشر کننده جسارتنامه به تولیت این آستان مقدس صرفا گفت: سلام و به موازات این خطاب ذکر نکات دیگری نیز ضروری به نظر می رسد.

  1. تولیت این آستان مقدس خود را خادم آستان می داند و لذا لقب مندرج در جسارتنامه بیشتر زیبنده کسی است که با منشی طاغوت و بی پروا جرات چنین جسارتهایی دارد.
  2. در این جسارتنامه آمده «کسی جرات ندارد به او بگوید که اشتباه می روید» … این سخن نیز کلامی بی اساس است زیرا اگر ادعای نگارنده درست بود نویسنده و منتشر کننده جسارتنامه نمی توانستند به خود اجازه دهند تا این حد آزادانه و بی مهابا جسارت ورزند.
  3. برخلاف ادعای بی اساس نگارنده که خود را دلسوز میراث فرهنگی شهرری می پندارد قلعه گبری انبار آستان مقدس نبوده و تولیت آستان نیز هرگز چنین دستوری صادر نکرده است بلکه با توجه به فعالیت بخش تعاون به مومنین آستان مقدس که تعداد قابل توجهی از خانواده های نیازمند و افراد محروم را تحت پوشش قرارداده با حضور تعدادی از افراد سرپرست خانوار بدون اگیزه درآمد زایی و سودآوری لوازم زندگی و اقلام مورد نیاز خانواده های یاد شده در بخشی از مکان یاد شده نگهداری و توسط افراد نیکوکار و خیر به آنان رسانیده می شود و اتفاقا نظر و پیشنهاد شخص تولیت محترم به مسئولین محترم میراث فرهنگی و شهرداری این بوده و هست که پس از آماده سازی مکانی برای انتقال اقلام و وسائل خانواده های یاد شده مکان فعلی تبدیل به یک موزه شده و موزه بزرگ آستان کقدس به آن مکان منتقل شود.

با این وصف سزاوار است قضاوتهای افراد بر اساس علم و آگاهی بوده و کاش آنان که ادعای اطلاع رسانی و بازگو کردن واقعیات را برای مردم دارند از خدا بنرسند و با رعایت حرمت و آزادی قلم از قضاوت های ناآگاهانه و عجولانه و قلمفرسایی های بی پروا احتراز نمایند زیرا بلا تردید خداوند سبحان پاداش و جزای نویسنده و منتشر کننده این جسارتنامه را خواهد داد.

سید هادی کسایی زاده در پاسخ به نامه آستان مقدس حرم سید الکریم (ع) نوشت:

من در چند خط نوشتم قلعه گبری که میراث 2000 ساله ری و به ویژه پایتخت است چرا انبار حرم حضرت عبدالعظیم شده و چرا غرفه بندی و حالت کارگاهی شده است …. همین

حالا در پاسخ آستان حضرت عبدالعظیم(ع) چند سوال و نکته مطرح می شود…

  1. چرا انتقاد به عملکرد حرم سیدالکریم در قالب یک خبر با عنوان جسارتنامه پاسخ داده شده است؟ مگر کار خبری و خبرنگاری کار توهین است؟
  2. بر چه اساس و مبنایی آیت الله ری شهری را خادم مردم و حرم می دانید؟ مگر شما درجه خادمیت انسان ها را ترازو می کنید؟ آیا تضمین می دهید ایشان خادم درست و امین و بدون خطایی هستند؟
  3. چرا مستقیم پاسخ خبرنگار را ندادید؟ پاسخ فقط چند خط بود که شما بعنوان دستگاهی که از پول مردم اداره و مدیریت می شود موظف به پاسخگویی به مردم و رسانه ها هستید در غیر اینصورت با مدیریت شما با مدیریت پادشاهی هیچ فرقی ندارد؟
  4. چه کسی و بر اساس چه قانونی آستان مقدس قلعه گبری که یک میراث فرهنگی 2000 ساله است را تسخیر و در اختیار خود در آورده است؟ مگر می شود مسئول یک امامزاده مسئول یک قلعه 2000 ساله تاریخی چندین کیلومتر آن طرف تر هم باشد؟
  5. خودتان معترف شدید که انبار نیست اما کارگاه خیاطی داریم و گروهی مشغول کارند… مگر یک اثر تاریخی می تواند کارگاه خیاطی شود آن هم بدون در نظر گرفتن محدودیت های بین المللی میراث فرهنگی … مردم به شما چنین اجازه ای دادند؟
  6. نکته دیگر اینکه شما در چه مقامی هستید که بخواهید به خبرنگار یا رسانه بگوئید چه کار کند یا چه کار نکند؟ مثل اینکه آقایان چون دیدند یقه سفید هستند هر کاری و هر حرکتی می توانند انجام دهند. شما نوکر مردم و مستخدم مردم هستیم و هیچ نوکری حق ندارد به ولی نعمت خود امر و نهی کند و باید و باید پاسخگوی تمامی شبهات و سوالات باشید.
  7. در بند آخر به نوعی خبرنگار را به خداواگذار کرده و نفرین کرده اید … جنابان … آقایان …. من خبرنگار آزاد هستم و تمایلی هم ندارم وقتم را صرف شهرری یا تخلفات حرم سیدالکریم کنم. پرونده استاندار سابق محمود احمدی نژاد که یک شبه صاحب زمینی متعلق به حرم سیدالکریم و بعد شهرداری تهران شد و حالا برج بزرگی ساخته را می خواستم دنبال کنم قطعا حرم سیدالکریم باید پاسخگو می بود که چرا فضای سبز یک مرتبه تبدیل به برج شد؟
  8. شما که مدعی هستید بر اساس نص صریح قرآن حرکت می کنید 30 سال مردم ساکن در اطراف حرم و بازار ری را به نام طرح توسعه حرم معطل و اذیت کردید و هنوز هم این طرح نهایی نشده و قطعا پاسخی ندارید و نمی توانید داشته باشید. اینها حقوق و حق الناس نیست؟
  9. همین آیت الله ری شهری بازار بزرگ ری را ایجاد کرد و هزاران درخت و پارک را ویران کرد تا تجارتخانه بزرگ ری (بازار) را در دست بگیرد و حالا همین بازار بزرگ با شکست روبرو شده و طبقه دوم آن به کلی تعطیل است… این ضرر و زیان را چه کسی جز صندوق و خزانه حرم باید تقبل کند.
  10. شما که بر اساس نص صریح قرآن حرکت می کنید قیمت قبر در قران 300 میلیون تومان گفته شده است؟ در قرآن نوشته قبر 3 طبقه را چهارطبقه کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید؟
  11. به اعتقاد من شخص آیت الله ری شهری اگر واقعا مدعی خادمی مردم و پاسخگویی شفاف است می توانست به خبرنگاری که منتقد سیاست ها و مدیریت اوست اجازه دهد تا با او مصاحبه ای داشته باشد نه اینکه نامه به عنوان جسارتنامه فکس کنند که در آخر هم خبرنگار را با آتش دوزخ بترسانند ….
  12. هر وقت ایشان و مدیریت آستان به سلامتی رسیدند که توانستند مقابل یک روزنامه نگار منتقد و آزاد بنشینند و پاسخ دهند آن وقت من می توانم بگویم او مدیری حداقل پاسخگو است و برای کارهایش دلیل و برنامه دارد.
  13. شما نمی توانید چون آستان زیر نظر نهادرهبری است خودتان را در برابر هرگونه پاسخگویی پنهان کنید چون شخص رهبری فرمودند زیرمجموعه های نهاد هم خالی از خطا نیستند و باید پاسخگو باشند. رهبری به شورای نگهبان گفته اند: شما از هر بخش از بخش‌های دفتر یا نهاد‌های زیر نظر رهبری بروید جویا شوید و از داخل اطلاع پیدا کنید، راه باز و زمینه فراهم است و هر معلوماتی را که نیاز داشته باشید و هر تحقیقی را بخواهید انجام دهید. کاملاً همکاری انجام می‌گیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false