پاسخ اژه‌ای به «جامعه خبر»؛ جزئیات پرونده «دانیال زاده» و «بقایی» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، اولین نشست خبری غلامحسین محسنی اژه ای در سال جدید بعد از ظهر یکشنبه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد. در این نشست سخنگوی قوه قضائیه مطرح کردند:

* با توجه به آسیب شناسی های انجام شده برای جرائم مرتبط با بانک ها، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همراه با دادسرای پولی و بانکی مواردی را در این خصوص احصا کردند.

گزارش ۸۰۰ مورد تخلف به دولت

* درخصوص وضعیت قاچاق در کشور هم دادستان با مسئولین ذیربط اقتصادی و با افراد در بخشهای خصوصی جلساتی داشتند و امیدواریم موانع بخش خصوصی در این رابطه برداشته شود.

* گاها موانعی برای واردات و صادرات کالاها پیش می آید که باید رفع شود. برخی افراد در این زمینه در دستگاه های دولتی، باج خواری می کنند و فردی اعلام کرد یکی از همین باج خواران در معاملات سود خواهی می کنند. این نوع از فعالیت ها جرم بوده و به تولید لطمه می زند به همین منظور به دنبال احصا ساز و کار قانونی هستیم.

* بنا به اهمیت مبارزه با قاچاق در مسیر اقتصادی کشور، ریاست قوه قضائیه شخصا جلسه ای را پیرامون موضوع مبارزه با قاچاق تشکیل دادند تا کم کاری ها در این راه شناسایی شود. در سال ۹۵ حدود ۸۰۰ مورد را به دولت گزارش دادند و کمبودها و موانع را اعلام کردند.

با دور زنندگان قانون برخورد شود

* مبارزه با مفسدان اقتصادی باید ادامه داشته باشد و باید با کسانی که می خواهند قانون را دور بزنند،برخورد جدی شود.

* در خصوص پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان هم هشت هزار و سیصد میلیارد تومان از معوقات در اختیار ۳۱ نفر بوده است. سه نفر از این ۳۱ نفر بازداشت بوده و بقیه به دادسرا احضار شده و در جریان تخلفات قرار گرفتند. این افراد قول دادند تا آخر اردیبهشت بدهی خود را پرداخت کنند. همین بانک چهار هزار و دویست و ده میلیارد ریال به یکی از شرکت های وابسته و زیر مجموعه خودش این رقم را داده است و این شرکت با سود بیشتر به شرکت های دیگر داده است که این دور زدن قانون است و همین مسئله پرونده جدیدی را ایجاد کرد.

* باید روش قوه قضائیه در پرونده بانک سرمایه تغییر کند. فردی که می خواهد تحت تعقیب قرار بگیرد باید طوری باشد که به عنوان مثال کارخانه این فرد همچنان در چرخه اقتصادی و تولید قرار داشته باشد.

دو مورد تخلف انتخاباتی

* ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پیش بینی شده است و فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از ۴۰درصد این ستاد در موثر بوده است.دو مورد تخلف انتخاباتی از سوی این ستاد مطرح شده است. دادستان تهران برخی از روزنامه ها را احضار کرده است.

* این روزنامه ها تبلیغات پیش از موعد داشتند، در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری،ستادی وجود دارد که دادستان کل به نمایندگی از قوه قضائیه در این رابطه وجود دارد.

ارسال لیست 53 نفره مدیران دوتابعیتی به وزارت اطلاعات

* وزارت اطلاعاتی ها اعلام کردند که با این افراد دوتابعیتی برخورد کردیم. در رابطه با نامه دادستان کل کشور هم گفتند که برخی از این افراد دوتابعیتی نبوده بلکه گرین کارت دارند و در مورد برخی ها هم گفتند که دوتابعیتی بوده اما در بخش خصوصی فعالیت دارند، دادستان کل کشور لیست ۵۳ نفره ای را به وزارت اطلاعات در این رابطه ارسال کرده است.

* در رابطه با پرونده مدیران تلگرامی و ربط یکی از وزیران هنوز حکمی صادر نشده و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد. اتهامات این افراد امنیتی و برخی علاوه بر این، انتشار مطالب مستهجن است، هشت نفر در این رابطه بازداشت شدند. یکی از آنها قرارشان تمدید و یکی امروز آزاد شده است.بنابراین شش نفر در بازداشت هستند.

پرونده حمید بقایی مفتوح است

* در پاسخ به این سئوال که احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده حمید بقایی بی گناه است و قوه قضائیه از وی عذرخواهی کرده است آیا این صحت دارد، گفت: پرونده این شخص مفتوح است و چنین مطلبی صحت ندارد.

* محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد، گفت: این پرونده مفتوح است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

* سخنگوی دستگاه فضا در پاسخ به سئوال خبرنگار جامعه خبر مبنی براینکه شنیده شده دانیال زاده به عنوان بدهکار بانکی، پرونده دیگری هم دارد، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: پرونده دیگر این فرد در گیلان تشکیل شده اما به تهران ارسال شده است.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false