هیچ کشاورزی از دولت طلب‌کار نیست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، عباس کشاورز در حاشیه آیین شکرگزاری گندم استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو سال اخیر هیچ محموله‌ای با درصد سن‌زدگی ۰.۶ درصد نداشته‌ایم و آن را به ۰.۵ رسانده‌ایم، نگرانی ما بابت علف‌های هرز است و در بحث بیماری هنوز شکننده‌ایم.

وی اضافه کرد: از ۲۰ اسفند همگی برای مبارزه علیه علف‌های هرز بسیج می‌شویم اما باز خسارت‌هایی به ما وارد می‌شود؛ تولید فعلی ما عالی است اما متعالی نیست.

کشاورز خاطرنشان کرد: برای بهبود کشت گندم، جو و نخود، در سه استان لرستان، کرمانشاه و کردستان، دو سال است که با موسسه بین‌المللی ایکاردا قراردادی منعقد کرده‌ایم و رویکرد آینده ما ایجاد بهره‌وری پایدار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه در بحث تکنولوژی کشاورزی ضعف داریم، افزود: قرار است ظرف پنج سال تولیدمان را ۲۵ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث آب چالش داریم، گفت: باید آب را به صورت بهینه مصرف کنیم و نباید کسی از این مکتب خارج شود. همچنین تناوب می‌بایست اصلاح شود و اگر تولید پایدار گندم را می‌خواهیم حتما باید کلزا بکاریم.

کشاورز تصریح کرد: استان لرستان باید با وارد کردن حبوبات کاهش ریسک برق‌زدگی را پایدار کند، کشاورزی حفاظتی را برای افزایش تولید، کاهش مصرف آب و هزینه‌ها جدی بگیریم و از هر قطره آب تولید بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان پرداختی به گندمکاران کشور را ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون هیچ کشاورزی از ما طلب‌کار نیست.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false