هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری گسترش روابط ایران و ترکیه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، اسحاق جهانگیری که برای حضور در نهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دی-۸ به ترکیه رفته بود عصر جمعه در دیدار با رجب طیب اردوغان اظهار کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ توانمندی ها و ظرفیت های گسترده ای دارند که باید در مسیر توسعه روابط استفاده شود.

بر اساس این خبر، معاون اول رئیس جمهوری تسریع در بکارگیری پول ملی ایران و ترکیه، ۲۴ ساعته کردن فعالیت پایانه های مرزی، فعال تر کردن بخشهای خصوصی و تسهیل همکاری های بانکی و گمرکی را برای بهر گیری مناسبتر از ظرفیتهای موجود دو کشور به مرز سالیانه ۳۰ میلیارد دلار برشمرد.

جهانگیری تاکید کرد: ایران و ترکیه برای توسعه باید از همه ظرفیت ها استفاده کنند و در همین راستا بزودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تشکیل می گردد.  ما آماده ایم صادرات نفت و گاز خود را به ترکیه افزایش دهیم و نیاز این کشور را تامین کنیم.

این مقام مسئول در ابتدای این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز نشست سران گروه دی هشت اظهار کرد :کشورهای اسلامی با توجه به جمعیت و قدرت اقتصادی گسترده ای که در اختیار دارند باید دامنه همکاری ها میان خود را با هدف ایجاد رفاه و توسعه بیشتر در کشورهایشان تقویت نمایند.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هم گفت: با برنامه ریزی های گسترده ای که در حال پیگیری است به زودی به رقم ۳۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور دست می یابیم.  باید با رفع موانع از امکانات تجربیات و ظرفیت های یکدیگر برای توسعه همکاریهای مشترک استفاده نماییم.  همچنین بهره گیری از تجربیات در حوزه صنعت گردشگری و شناساندن جاذبه های گردشگری و افزایش رفت و آمد گردشگران دو کشور را ضروری خواند.

به گزارش جامعه خبر، رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: همه پرسی غیرقانونی در اقلیم کردستان عراق حرکت اشتباهی بود که مقامهای اقلیم باید این حرکت اشتباه را جبران کنند.  ایران و ترکیه با در کنار هم قرار گرفتن در مبارزه با تروریسم قطعا می شوند و همکاریها در این عرصه باید گسترش یابد.

ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false