مشکلات سر راه اکران جدیدترین فیلم اصغر فرهادی در ایران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بر اساس اعلام ابراهیم داروغه‌ زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از آنجا که فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی فاقد تهیه‌کننده ایرانی و پروانه ساخت از سازمان سینمایی است در تعاریف این سازمان «فیلم خارجی» محسوب می‌شود و برای اکران در سینماهای داخل کشور تنها می‌تواند با این عنوان روی پرده برود. 

در آیین‌ نامه اکران سال ۹۷ برای اولین‌ بار فصلی به‌ طور خاص به اکران فیلم‌های خارجی اختصاص پیدا کرده است. در فصل ششم این آیین‌ نامه شرایط و محدودیت‌ هایی برای فیلم‌ های خارجی پس از دریافت «پروانه نمایش» و «حواله اکران» تعریف شده است که خلاصه آن را می‌توان در سهم حداقلی از ظرفیت سالن‌های سینمایی برآورد کرد به این صورت که فیلم‌های خارجی در صورت اکران در سینمایی با کمتر از «هفت سالن» باید در قالب دو سانس فوق‌ العاده روی پرده بروند و در صورت اکران در سینمایی با بیش از هفت سالن می‌توانند یک سالن اختصاصی با ظرفیت کمتر از ۱۵۰ نفر را اشغال کنند.

بر مبنای ماده ۴۸ آیین‌ نامه اکران ۴۰ درصد فروش فیلم خارجی به سینمادار می‌رسد و ۶۰ درصد باقی‌مانده متعلق به موسسه رسانه‌ های تصویری خواهد بود.

اصغر فرهادی و تهیه‌کننده‌اش در گام نخست می‌بایست درخواست نمایش فیلم «همه می‌دانند» در سینمای ایران را از طریق یک دفتر پخش داخلی در سازمان سینمایی ثبت کنند. اما معادله اقتصادی فروش فیلم با ابهاماتی مواجه است.

پس از ابهاماتی که درباره شرایط ممیزی و امکان نمایش نسخه کامل فیلم «همه می‌دانند» در سینماهای کشور از زمان رونمایی از تیزرهای آن مطرح شده است، حالا ابهامات تازه‌ای درباره شرای اقتصادی اکران این فیلم در ایران هم به وجود آمده است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false