فیلم| 300 روستایی یک شبه «ایدز» گرفتند| وزارت بهداشت: این خبر را رسانه ای نکنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فیلم| 300 روستایی یک شبه «ایدز» گرفتند| وزارت بهداشت: این خبر را رسانه ای نکنید!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر گفته شد در یکی از روستاهای توابع لردگان که یکهزار نفر جمعیت دارد بیش از 300 روستایی مبتلا به بیماری ایدز شدند. هر چند پس از 5 ساعت این عدد به 27 نفر کاهش یافت اما این موضوع برای این شهرستان به چالش امنیتی تبدیل شده و به طور محرمانه در دست بررسی است.

روستائیان در این شهرستان مقابل فرمانداری تجمع کردند. گفته می شود خانه بهداشت به خاطر آزمایش قندخون با استفاده از سرنگ آلوده، اهالی روستا را به ایدز مبتلا کرده است.

یک منبع آگاه گفته است: تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت هم در واکنش به شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمود گفت: وزارت بهداشت گزارش لازم را دارد، ولی از آن‌جهت که مربوط به اخلاق پزشکی است، نمی‌توانیم با رسانه‌ها در میان بگذاریم.

وی اذعان کرد: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند. و سوال این است مگر در آن روستا تست دیابت داشته ایم؟ در ضمن دیابت کجا چک می‌شود، به طور حتم هرجا این کار صورت گرد، سوزن یک بار مصرف استفاده می‌شود. دو نفر هم اظهار کرده‌اند، برای کمپین فشار خون رفته بودند که مبتلا شده‌اند. حال سوال این است مگر ما در فشار خون از کسی خون می‌گیریم؟

احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفته: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگیری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

در پی ادعای ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ایدز به دلیل قصور مرکز درمانی و همچنین بازداشت بهورز این مرکز، وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر دادگستری ضمن انتقاد از آنچه که “ورود و بیان مطلب غیرکارشناسانه از سوی یکی از مقامات قضایی استان مربوطه” خواند، رسیدگی سریع به این موضوع و اعاده حیثیت کارمند نظام بهداشتی درمانی را خواستار شد.

در نامه دکتر سعید نمکی که در صفحه اینستاگرامش نیز منتشر شده، خطاب آوایی آمده است: “پیرو مذاکره تلفنی ، از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد.

جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا” محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد .

آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده اند.

بسیار جای تاسف است در شرایط سخت جنگ اقتصادی که همکاران اینجانب شبانه روز و بی وقفه در تلاش اند تا در دورترین نقاط کشور با خدمت رسانی در زمینه های پیشگیری، درمان و توانبخشی از خانه های بهداشت تا مراکز اورژانس، از اتاقهای عمل تا داروخانه ها با تمام وجود و با از خودگذشتگی در خدمت مردم باشند و جایگاه کشورمان را در این شرایط سخت به رتبه اول در منطقه ارتقاء دهند با عملکردی ناشیانه این گونه حرمت اینان و نهایتا” نظام ارائه خدمت جمهوری اسلامی ایران بی عزت می شود.

از جنابعالی تقاضا دارم هرچه زودتر دستور فرمائید موضوع رسیدگی و نتیجه به اینجانب اعلام گردد.

بدیهی است در صورت عدم اعاده حیثیت بر باد رفته کارمند خدوم و همچنین نظام سختکوش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اینجانب و همکارانم جهت جلوگیری از دلسردی خادمین عرصه سلامت از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد.”

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false