فعالیت ۵۰۰ دفترخانه در اتریش/ انتظار ۲۰ ساله برای مجوز سردفتری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، صبح روز شنبه رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور اتریش با محمد رضا دشتی اردکانی رییس کانون سر دفتران و دفتر یاران کشورمان در ساختمان کانون دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار الکساندر وینکلر رییس کانون سردفتران و دفتریاران اتریش گفت: در کشور ما انتقال اسناد چند روزه انجام شده و از روش الکترونیکی و دستی انجام می شود.

وی گفت: امضاهای ما به صورت کارت های مخصوص است و هر شهروند اتریشی می تواند چنین کارتی داشته باشد اما اجباری نیست. البته تا یک سال آینده قرار است نحوه صدور این کارت ها مدیریت کند که در کل اروپا متحد شود.

راوینکلر اظهار کرد: در معاملات غیر رسمی در اتریش برای تایید امضا ها افراد به دفترخانه مراجعه می کنند و اگر طرف دوم معامله به دفترخانه دیگری برای تایید امضا برود هم می تواند تایید امضا بگیرد یعنی نیاز نیست دو طرف معامله برای تایید امضا حتما یک دفترخانه بروند.

وی گفت: آلمان سختگیری های بیشتری دارد. در اتریش تعداد ۵۰۰ دفترخانه اسناد رسمی داریم که ۱۸ درصد آن را سردفتران خانم ها تشکیل می دهند. اما از تقاضا تا صدور مجوز یک دفترخانه ۱۵ تا ۲۰ سال‌ طول می کشد. آنها باید ابتدا حقوقدان باشند و سپس کارآموزی در دفترخانه را بگذرانند.

در ادامه محمد رضا دشتی ضمن خوش آمد گویی گزارش و توضیح کاملی از دفترخانه ها و کانون سردفتران و دفتریاران ارایه کرد که موجب تشویق هیت اتریشی قرار گرفت.

افتخار دارم که حضرتعالی میهمان ما در اتریش باشند.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false