عصبانیت برخی از نتایج انتخابات/ یکسان سازی نرخ ارز اجرا می‌شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، اسحاق جهانگیری در بیست و هفتمین همایش پولی و بانکی اظهارات زیر را مطرح کرد:

*این عصبانیت در حالی است که مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،با اختلاف رای قابل توجه ،رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.

*به رغم کنترل تورم نرخ سود بین بانکی چند درصدی افزایش یافته است که لازم است بانک مرکزی و نظام بانکی باید برای آن تدبیر کنند چراکه با این نرخ سود بانکی فعالیت های اقتصادی بسیار دشوار است.

*مدیریت بازار ارز و استقرار ثبات در این بخش از دستاوردهای خوب دولت یازدهم بود چرا که در سال های فعالیت دولت پیشین، به یکباره ارزش پول ملی کشور تا یک سوم کاهش یافت و نرخ ارزهای خارجی سه برابر شد.

*در ابتدای فعالیت دولت یازدهم با سه نرخ مرجع، مبادله ای و آزاد روبرو بودیم که در حال حاضر این نرخ ها به دو نرخ رسیده است.

* با توجه به شرایط کنونی یکسان سازی نرخ ارز در سال جاری در دستور کار قرار دارد .

* بانک های کشور در حد استانداردهای بین المللی از نظر سرمایه و مطالبات معوق بود.

*هدف از اصلاح نظام بانکی این است که بانکهای کشور تبدیل به بانکهایی شوند که در استانداردهای بین المللی به لحاظ مطالبات معوق و شاخص های بین المللی قرار گیرند و نرخ سود بانکی نیز در این اصلاح نظام بانکی عمل شود؛ ضمن اینکه مدیریت بدهی دولت نیز مورد تمرکز واقع شد و اوراق بدهی با این هدف تامین و عرضه شد.

*با توجه به این که در سال گذشته رهبر معظم انقلاب احیای ۷ هزار واحد تولیدی را از اولویت ها برشمردند، نظام بانکی به میدان آمد و برای ۲۳ هزار واحد کوچک و متوسط تامین مالی انجام داد و در سال جاری نیز این رویه در نوسازی صنعت و واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت ادامه خواهد یافت.

*نیازمند کمک اقتصاد دانان و نخبگان به دولت هستیم و با نقد سیاست های دولت کمک کنند تا کارهای خوبی برای حل مسائل و مشکلات مردم انجام شود.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false