صدور سه هزار و ۲۰۰ تن محصولات آبزی از مازندران به خارج از کشور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه؛ حسینعلی رستمی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان بخش شیلات استان که با محوریت فرصت های سرمایه گذاری ، اشتغال و کارآفرینی در تنکابن برگزار شد ، ارزش صادرات این میزان محصولات آبزی را ۱۲ میلیون دلار اعلام کرد.

وی گفت که این میزان صادرات از نظر ارزش اقتصادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.
پارسال در مجموع ۴۰ میلیون دلار محصولات آبزی از مازندران به خارج از کشور صادر شد.
 

** رشد هشت درصدی تولید آبزیان
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به رشد هشت درصدی تولید آبزیان مازندران در ۱۲ سال گذشته گفت که در این مدت تولید سالانه آبزیان در مازندران از ۲۲ هزار تن به ۷۰ هزار تن در پایان سال گذشته رسید.
وی با اعلام این که تاکنون برای تولید سالانه ۳۰ تن خاویار در استان مجوز بهره برداری صادر شده است ، افزود : از ۳۸۰ هزار قطعه ماهی خاویاری در کشور ، حدود ۲۰۰ هزار قطعه آن در مازندران وجود دارد.

رستمی گفت : در مازندران سالانه حدود ۵۵ هزار تن ماهی گرم آبی تولید می شود که ۳۴ هزار تن آن از پرورش در آب بندان های احداث شده به دست می آید.

وی افزود : پارسال سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی استخوانی از آب های مازندرانی دریای خزر صید شد و پیش بینی می شود امسال این رقم به بیش از پنج هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اهداف برنامه پنجم توسعه در افزایش صادرات غیر نفتی و اهتمام ویژه دولت در این زمینه ، آمادگی این اداره کل را برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کافی برای بروز رسانی واحدهای فرآوری مطابق با نیاز مصرف کنندگان و بازارهای هدف و اعطای تسهیلات ویژه به فعالان اصلی بازار و صادرکننده برای افزایش صادرات آبزیان اعلام کرد.
بیش از چهار هزار صیاد در قالب ۵۴ شرکت تعاونی در مازندران امسال از ۱۷ مهر صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کردند.
فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران همه ساله از نیمه دوم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه می یابد.
 

ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false