شکایت 70 روستای همدان از اوقاف - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، سعید صوفی نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه مهم ترین دغدغه ما در استان مرکزی حل مشکل 70 روستای استان است، گفت: متاسفانه این روستاها در سالهای گذشته به اداره اوقاف واگذار شده اند.

این روستاها توسط یک فرد به نام حاج محسن اراکی در دوره ناصرالدین شاه قاجار تصرف شد و این شخص این املاک را پس از تصرف وقف کرده که در دهه 70 شمسی، اوقاف بدون داشتن هیچ گونه مدرکی اسناد را به نام این اداره ثبت کرد.

وی با بیان اینکه از آن زمان تاکنون مشکلات زیادی برای روستاییان پیش آمده گفت: اهالی استان نه تنها اجازه ساخت و ساز ندارند که به لحاظ مسائل شرعی نیز اوقاف از آنها خواسته پیش از انجام هر کاری از آنها اجازه بگیرند. هر چند مراجع تقلید و مجتهدان معتقدند اگر شخصی سالیان سال بر روی ملکی زندگی و آن را آباد کند به تصرف وی درخواهد آمد. اما نارضایتی مردم بیشتر از این است که تاکنون از سوی اوقاف هیچ سندی دال بر مالکیت آنها براین زمی نها ارائه نشده است.

مردم شکایاتی هم تنظیم کرده و به دادگاه ارائه دادند ولی متاسفانه هی چگونه اقدامی جهت رفع مشکلات آنها تاکنون صورت نگرفته است خواسته شان نیز روشن است اداره اوقاف سندی ارائه کند که اثبات کند در گذشته این زمین ها را اداره اوقاف از آنها خریداری کرده است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false