"شلوار جین" به جنگ آمریکا می رود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش واحد بین الملل پایگاه خبری جامعه خبر، نماینده مالی اتحاده اروپا گفت: اتحادیه قصد ندارد با آمریکا وارد جنگ اقتصادی شود اما در جریان برنامه های حمایتی از تولیدکنندگان خود، اقداماتی را در مقابله با افزایش تعرفه‌ های واردات محصولات فولاد و آلومینیوم از سوی این کشور در دست اجرا دارد.

خانم موسکوویسی گفت: اگر ترامپ همچنان بر افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومنیوم اروپا پافشاری کند، اتحادیه هم تعرفه واردات گوشت گوساله و حتی لباس های جین و برخی محصولات وارداتی دیگر از آمریکا را افزایش خواهد داد.  

چندی پیش رئیس جمهور آمریکا دستور افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومنیوم را صادر کرده و به این ترتیب بازار فروش فولاد با ۲۵ درصد و آلومنیوم با ۱۰ درصد افزایش تعرفه واردات به آمریکا مواجه شده است و در این میان کشورهای کانادا و مکزیک متضرر شده اند و چین هم در خطر قرار گرفته است. 

اکنون نوبت اروپاست و این اتحادیه با تصویب افزایش تعرفه بر واردات آمریکایی به این قاره در صدد جبران خسارت های خود برآمده است.

این نماینده اروپایی همچنین گفت: آمریکا باید بداند که تجارت جهانی مرز و دیوار نمی شناسد. اخیرا شاهد هستیم که آمریکا از اهرم تجارت جهانی به عنوان سلاحی برای فشار به کشورهای دیگر استفاده کرده است. اما این چیزی نیست که ما را بترساند افزایش تعرفه واردات گوشت گوساله از آمریکا برای ما جبران همه را می کند. همچنین محصولات دیگری هم می تواند هدف قرار بگیرد مانند مشوربات و لباس های جین.

به تازگی ترامپ اعلام کرده است که کشورهای کانادا، مکزیک  و استرالیا را به علت همکاری های نظامی از این امر مستثنا می کند.

اما حتی انگلستان به عنوان یکی از متحدان اروپایی آمریکا، با 7 درصد صادرات سالانه استیل به آمریکا به قیمت 360 میلیون پوند یکی از کشورهایی است که در این دعوا بسیار متضرر می شود.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false