شرایط مهاجرت کاری در آلمان تسهیل می‌شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، سن، مدرک تحصیلی، تجربه‌ کاری، دانستن زبان و "داشتن ظرفیت هم‌پیوندی با جامعه" از جمله معیارهای این جدول است.

موضوع مهاجرت و چگونگی تامین کمبود نیروی متخصص در آلمان همچنان یکی از بحث‌های داغ احزاب این کشور است. نزدیکی زمان انتخابات پارلمانی آلمان در سال ۲۰۱۷ نیز در حال حاضر بر اهمیت موضوع افزوده است.

ضرورت تصویب قانون جدید مهاجرت

توماس اوپرمن، رئیس فراکسیون حزب در مجلس در یک مصاحبه‌ رسانه‌ای که در آن رئوس طرح یادشده را برشمرد از جمله هشدار داد که آلمان بدون بهره‌گیری از دانش و مهارت کارشناسان مهاجر نمی‌تواند در سطح بین‌المللی با کشورهای دیگر رقابت کند. او تاکید کرد که کشورهایی مانند کانادا، انگلیس و ممالک اسکاندیناوی اقدامات بیشتری در زمینه‌ جذب مهاجران کارشناس انجام داده‌اند و شرایط بهتری برای جلب آنان به کشور خود فراهم آورده‌اند.

در حال حاضر در آلمان تقاضای مهاجرت داوطلبان در راستای جبران کمبود کارشناس در رشته‌های گوناگون، بر اساس قانون مهاجرتی که به "قانون کارت آبی" معروف شده، بررسی می‌شود. بر این مبنا متخصصان خارجی می‌توانند با ویزایی شش ماهه به آلمان سفر کنند و به جستجوی کار بپردازند. این افراد در صورت موفقیت و یافتن شغل، می‌توانند اجازه‌ اقامتی با مدت اعتبار ۳۳ ماه دریافت کنند. اگر مدت قرارداد کاری متقاضی بیش از این زمان باشد، اقامت او نیز تا پایان فرصت شغلی تمدید می‌شود. از آن گذشته متقاضیانی که مدرک زبان آلمانی با سطحB۱  را دارا هستند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

از دیگر شرایط مهم دریافت "کارت آبی"، داشتن درآمدی با میانگین سالانه ۴۴ هزار یورو است. پیش‌تر این رقم نزدیک به ۶۴ هزار یورو بود. کارشناسان رشته‌های علوم طبیعی، ریاضی، مهندسی، انفورماتیک و پزشکی می‌توانند حتی با درآمد سالانه‌ی نزدیک به ۳۵ هزار یورو نیز "کارت آبی" دریافت کنند.

مشخصات طرح جدید

طرح حزب سوسیال دموکرات آلمان اکنون بر اساس جدولی که رئوس آن با نمره و معدل ارزیابی می‌شود، تنظیم شده است. سن، مدرک تحصیلی، تجربه‌ کاری، دانستن زبان و "داشتن ظرفیت هم‌پیوندی با جامعه" از جمله معیارهای این جدول است.

پس از ارزیابی داوطلبانی که معدل آنان کم‌تر از ۶۵ است، از دور خارج می‌شوند و تقاضای کسانی که معدلشان ۱۰۰ است، در مرحله‌ دوم در رقابت با یکدیگر قرار می‌گیرند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false