شرایط فعلی درشان مردم شهرری نیست/قبلا تفرجگاه بود اما الان محل عزاداری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پارلمانی جامعه خبر/ ابراهیم حاتمی/ یکی از معضلات شهرستان‌های ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر این است که با وجود جمعیت فراوان، نماینده مستقلی در مجلس ندارند و همین موضوع موجب شده توجه کمی به این مناطق شود. این شهرستان‌ها همراه تهران ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند اما اکثر نمایندگان تهران به سایر شهرستان‌هایی که جزو حوزه‌های انتخابیه آنهاست بی‌توجه هستند. سهیلا جلودارزاده اهل شهرری است و به خوبی می‌تواند ضرورت اجرای طرح انتزاع نمایندگان شهرستان‌های وابسته به تهران را درک کند.

جلودارزاده به عنوان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعتقاد دارد که نمایندگان تهران کمتر پیش می‌آید که مشکلات سایر شهرها مثل شهرری را رسیدگی کنند. وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جامعه خبر، مسائل و مشکلات تاسف‌باری را مطرح می‌کند که برای رفع آن باید عجله کرد.

خانم جلودارزاده آیا شما موافق اختصاص نمایندگان مستقل برای شهرهای اطراف تهران هستید؟

 بنده دقیقا معتقدم که مطابق مقررات و قوانین وزارت کشور، شهرری و اسلامشهر این قابلیت را دارند که نماینده مستقل داشته باشند در غیر این صورت ظلمی در حق آن‌ها محسوب می‌شود. ممکن است تعدادی از نمایندگان تهران کم شود ولی تمرکز نمایندگان مستقل در شهرهای اطراف تهران موجب رشد آن‌ها خواهد شد. البته ممکن در ادارات دولتی این شهرها تغییرات و مشکلاتی نیز ایجاد شود ولی به نظر من اشکالی ندارد.

پس شما به شدت موافق نماینده‌دار شدن شهرری یعنی زادگاه خودتان هستید.

ببینید شهرری به‌عنوان یکی از آلوده‌ترین مناطق به لحاظ زیست‌محیطی در تهران و حومه به شمار می‌رود و آلودگی در این شهر چهار یا پنج برابر بیشتر از تهران است. اداره محیط زیست و سایر ادارات  شهرری نیروی انسانی، امکانات و بودجه کمی دارد. مثلا شهرری شهر سیاحتی و زیارتی است اما در حال حاضر آلودگی‌های پالایشگاه و صنایع و بهشت زهرا و … را در شهرری داریم که موجب شده حتی ظاهر آن به یک منطقه توریستی باستانی وزیارتی شباهت نداشته باشد. چون مشکلات آن رسیدگی نمی‌شود به‌طوری که حتی ساکنان این شهر تحمل زندگی در این شهر را ندارند ولی اگر مقداری رسیدگی شود اوضاع بهبود می‌یابد.

گویا شما از شرایط موجود در شهرری عصبانی هستید.

 شرایط فعلی شهرری واقعا در شان مردم آن نیست.  الان کلی با شهر ری که قبلاً ما در دوران کودکی زندگی می‌کردیم متفاوت شده. ری یک تفرجگاه هم بود، یعنی هم مذهبی بود، هم باستانی بود و هم تفریحی بود، یعنی آنجا معروف بود و مردم می آمدند و می نشستند آنجا نان و کباب می خوردند، مکانی برای تفریح خانواد‌ها بود. یادم می‌آید از صبح می‌آمدند تا شب در شهر ری بودند هم دنیای آن حسنه بود هم آخرتش. اما الان خیلی متفاوت شده و همه‌اش کاروان عزا و کامیون‌های زباله از ری می‌گذرد. اگر شهرری نماینده مستقل داشته باشد روی معضلات تمرکز می‌کند و طرح توسعه خوبی می‌چیند در نتیجه اوضاع بهبود می‌یابد. اگر بخواهیم آمار بگیریم واقعا در چندماه گذشته چند نماینده تهران به شهرری رفت و‌آمد کردند؟ در حالی که در شهرهای دورافتاده ، نمایندگان آن‌ها اواخر هر هفته یا اواخر هر دو هفته به آن‌ها سر می‌زنند و حتی دیدار خانه به خانه دارند. ضمن اینکه درجه آلودگی شهرری چهار پنج برابر تهران هست. درصد بیماری ها و مسائل دیگر آن بالا است. آب ری که بوی شیرابه زباله و مواد نفتی می‌داد بهبود دادیم اما حجم کار پایتخت موجب غفلت از مناطق اطراف شده است.

آیا شما غیر از شهرری به معضلات سایر شهرستان‌ها مانند پردیس توجه می‌کنید؟

مشکل اصلی در پردیس این است که پول‌هایی که بایت ساخت مسکن مهر گرفته شده در جای دیگر مانند ساختن دوربرگردان، تونل، جاده‌های دسترسی محلی خرج شده و پولی برای این دولت نمانده که مسکن‌های آن‌ها را بسازد. در حال حاضر باید به این تخلف رسیدگی شود اما رسیدگی به تخلفات که برای متقاضیان خانه نمی‌شود. بنابراین باید یا از املاک شرکت شهرک‌های جدید به مقدار مورد نیاز فروخته شود و برای متقاضیان، مسکن بسازند یا وامی به شرکت شهرک‌های جدید داده شود تا مشکل مسکن آنها را رفع کنند. بالاخره دولت چون از پول مردم بهره‌برداری کرده باید مشکل آن‌ها را هم خود برطرف کند؛ به گونه‌ای که به متقاضیان مردم فشار نیاید.

آیا شما به پردیس رفته‌اید و مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده‌اید؟

بنده دیدارها و پیگیری‌های لازم را در این‌باره انجام دادم تا راهی برای رفع مشکلات پیدا کنیم. با خود مردم هم صحبت کردیم. در حال بررسی و پیدا کردن راه‌حلی برای تامین منابع مالی هستیم. مردم طلب دارند و همچنان امیدوار باشند. ما اگر نخواهیم نام تخلفات در پردیس را اختلاس بنامیم، باید به‌نوعی دست توی جیب مردم کردن بنامیم. متقاضیان اکثرا از قشر ضعیف کارمندان و… بودند که یا برای تامین مسکن خود یا برای فرزندان خود اقدام کرده بودند اما حالا باید دنبال پول خود باشند.

بنده هم دوست دارم پروژه‌هایی افتتاح و روبان پاره کنم اما نه از جیب مردم. بنده در مورد مسکن پردیس از مردم شنیدم  که یک سری رابطه‌ فامیلی بین مقامات وزارت راه و شهرسازی و مقامات پردیس بوده و با زد و بند پول مردم را در اختیار گرفتند. نه اینکه آن‌ها به دلخواه پول را داده باشند شاید دولت وقت یک زوری داشته که این موارد را ممکن می‌کرد.. بهر حال دولت فعلی مسئولیت دارد که تعهدات دولت قبلی را عملی ساز و امیدورایم این مشکل حل شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false