شانس ورود فرزند رزمندگان به دانشگاه 30 درصدی شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، در ادامه جلسات بررسی برنامه ششم توسعه، نمایندگان مجلس تکالیفی را برای دولت اعلام کردند تا در طول برنامه اجرا شود.

در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 دی ماه) در جریان بررسی ماده 105 لایحه برنامه ششم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق را با 125 رأی موافق به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده مقرر شد:

۱- در ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی ۲  اصلاح ذیل صورت می‌گیرد:

سهمیه ورود با ۵ درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه به ۳۰ درصد افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه ۲۵% ایثارگران(مشمولین ماده۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و ۵% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی ۲۵% ایثارگران را مازاد بر ۵% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل ۶ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

۲- هزینه شهریه مشمولین ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل داخل و خارج دانشگاه‌های دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور پرداخت می‌شود.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false