دولت نباید در قیمت‌گذاری خودرو ورود کند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدرضا نجفی افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر توسط برخی خودروسازان داخلی را کاملا طبیعی خواند و گفت: زمانی که هزینه های تولید مانند دستمزد کارگران، قیمت مواد اولیه و… افزایش یافته واضح است که قیمت خودرو هم رشد داشته باشد.

بر اساس این خبر، رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اطهار کرد: ما در سال ۱۳۹۶ با رشد ۱۴.۵ درصدی افزایش دست مزد رو به رو بودیم و همچنین تیر سال جاری هم قیمت فولاد ۱۶ درصد رشد و قیمت سایر نهاده ها و مواد اولیه هم بین ۵ تا ۱۵ درصد افزاش یافته بنابراین افزایش قیمت خودرو هم طبیعی است.

نجفی منش که از کارشناسان قدیمی خودروست با اشاره به اینکه طبق اعلام دولت نرخ تورم تولید در سال گذشته ۸.۸ درصد بوده تاکید کرد: باوجود اینکه تورم تولید ۸.۸ درصد اعلام شده چگونه این انتظار وجود دارد که قیمت خودرو از سوی خودروسازان رشد پیدا نکند؟  ما تنها کشوری هستیم که می بینیم دولت در آن به بحث قیمت گذاری خودرو ورود کرده و از سال ۱۳۹۱ که این موضوع در کشور ما اجرایی شده به بعد هم هیچ کشوری باز به تقلید از ما این کار را انجام نداده است.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: شورای اقتصاد باید خودرو را از شمول انحصار خارج کند و شورای رقابت هم دیگر وارد قیمت گذاری نشود. تعیین قیمت خودرو باید به بازار سپرده شود و اطمینان داشته باشید بازار هوشمندانه با این موضوع برخورد می کند.

تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false