دامداری «پاکدشت» علت بوی بد اطراف فرودگاه امام(ره)! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دامداری «پاکدشت» علت بوی بد اطراف فرودگاه امام(ره)!

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: یک سال از بررسی دلایل بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) تهران می گذرد و هنوز هیچ دستگاهی به طور رسمی نام شرکت و عواملی که موجب بروز این بوی بد شده اند را اعلام نکردند.

اما آنچه قابل روست است اینکه دامداری پاکدشت با تولید روزانه 80 تن شیر و 1600 راس گاو شیرده در 3.5 کیلومتری فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران واقع است. نکته جالب اینکه این شرکت این شرکت دریاچه ای از کودحیوانی را در اطراف خود ایجاد کرده و حتی در خبری که به دستم رسید یک بار خانواده صاحب این دامداری ماموران محیط زیست را مورد ضرب و شتم قراردادند که پرونده وارد دادگاه شده است.

البته سایر شرکت ها و دامداری ها مانند دامگستر، شرکت بن، کشتارگاه فجر و زربال طیور هم در این رخداد بی تاثیر نیستند و گاهی مقاومت می کنند. با این حال گردن کشی و لات بازی در برابر قانون از سوی برخی از این شرکت ها قابل تامل است؟ واقعا چه افراد و سازمان هایی پشت این شرکت های دامداری هستند که پشتشان گرم است؟

بوی بسیار تند و زننده، از نوع نامطبوع و مهوع؛ این نخستین چیزی است که گردشگران خارجی در مسیر فرودگاه امام(ره) به تهران با آن روبه رو می‌شوند؛ وضعیتی که اگر بگوییم برای خودمان تا حد زیادی پذیرفته شده است، سخنی به اغراق نگفته‌ایم، چون اگر غیر از این بود، طی سال های متمادی دست کم یک بار خواستار رفع این بو از مقامات شده بودیم.

در سال 97 مبلغ 100 میلیارد تومان بودجه برای رفع بوی نامساعد اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، آن هم در شرایطی که هنوز منشا این بو مشخص نشده اختصاص یافت. یعنی روزانه مبلغی بالغ بر 270 میلیون تومان در مسیر رفع بو از مسیر فرودگاه هزینه می شود. مبلغی که تقسیم آن بر 24 ساعتِ شبانه روز، به عدد بیش از 11 میلیون تومان برای هر ساعت می‌رسیم که به نظر برای استخدام جمعیتی بزرگ و گشتن وجب به وجب زمین‌های اطراف فرودگاه برای یافتن منشأ بو کافی باشد؛ اما اینکه چگونه و به دست چه کسی قرار است به رفع بو منجر شود، پرسشی است که پاسخ به آن را باید به آینده موکول کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false