خودروسازی ایران به بازارهای جهانی راه یافت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، رضیان اظهار کرد: صنعت خودرو بویژه دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا با وجود ظرفیت های مناسب نتوانستند دانش فنی روز را با تکنولوژی‌های متداول جهانی بومی کنند و اعتماد مصرف کننده داخلی را هم بخوبی جلب نکردند.

بر اساس این خبر، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بخش اعظم این مشکلات به ساختار مدیریتی باز می‌گردد و با گذشت ۳۸ سال نتوانستیم ظرفیتی بوجود بیاوریم که صاحب برند شویم.  شرکت های ایرانی با شرکت های فرانسوی در گذشته قرارداد همکاری منعقد کرده که به دلایل مختلف نیمه کار ماند و پس از برجام دوباره این فرصت ایجاد شد تا با شرکت رنو، پژو و سیتروئن همکاری کنند که اتفاقات خوبی در صنعت خودرو به وجود می آورد.

رضیان تاکید کرد: تضمینی وجود ندارد که تحت هر شرایطی طرف مقابل به تعهداتش پایبند باشد اما نوع قرارداد آنها را به تمکین وادار می کنند.  قراردادها ویژگی یک همکاری مناسب را دارند و طرف ایرانی ۴۰ تا ۵۰ درصد سهم دارد و قرار است تا محصول مشترکی تولید شود.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: ۳۰ درصد تولیدات حاصل از این قرارداد با نام تجاری دو طرف (برای نمونه سایپا- رنو) وارد بازار می شود که یک اقدام مناسب برای حضور ایران در بازارهای جهانی است.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false