حمل سلاح سرد جرم محسوب می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه؛ در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

کلیات این طرح در جلسه علنی دیروز به تصویب رسیده بود.

نمایندگان با تصویب ماده واحده این طرح مقرر کردند تبصره های زیر به عنوان تبصره های ۱ و ۲ به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ الحاق گردد.

تبصره ۱: حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامن دار، ساطور، قداره یا پنجه بکس و نیز سایر ادواتی که صرفاً در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارد، جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه ۶ محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.

همچنین طبق تبصره ۲ این ماده: تولید، عرضه و یا حمل ادوات موضوع تبصره ۱ در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آئین نامه ای است که ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false