حاشیه نشینی مهمترین معضل کلانشهرها است/ ضرورت اشتغال در روستاها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، رئیس شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران پس از سی و سومین اجلاس عمومی شوراهای اسلامی کشور گفت: ما امروز دستور جلسات متعددی داشتیم و مهمانهای مختلفی که در ارتباط با اجلاس دعوت شده بودند.

چمران با اشاره به امضای تفاهم نامه با طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: بر اساس این تفاهمنامه قرار شد که شوراها و جهاد دانشگاهی خدمات متقابلی را در حوزه آموزش و پژوهش ارائه دهند.

وی افزود: ما امروز همچنین تقدیر از استاندار کردستان نیز داشتیم که پس از نظارت توسط برخی از اعضای شورای عالی، اقدامات ایشان شایسته تقدیر عنوان شد.

چمران با اشاره به سومین میهمان شورای عالی استانها گفت: میهمان سوم وزیر جهاد کشاورزی بود که وقت زیادی از اجلاس درباره سئوالات اعضا از ایشان اختصاص داشت و تقریبا از هر کمیسیون یک یا دو سئوال از ایشان پرسیده شد.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به مهمترین محورهای صحبت های وزیر جهاد کشاورزی افزود: بحث کمبود آب و خشکسالی، موضوع سموم و کودها، خریدهای تضمیمی در کشاورزی، تامین آب با سیستم های صنعتی و … از مهمترین موضوعات بود.

وی اضافه کرد: به گفته وزیر اگر ما آبیاری با سیستم های صنعتی جایگزین آبیاری غرقابی کنیم ۵۰ درصد در آب کشاورزی صرفه جویی خواهد شد.

چمران درباره اهمیت کشاورزی و اهمیت اشتغال در روستاها که مانع حاشیه نشینی می شود گفت: امروز واقعا حاشیه نشینی از مهمترین مشکلات و معضلات کلانشهرها است.

وی افزود: متاسفانه برخی از شهرها بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین دارند که با معضلات متعددی روبرو هستند. آسیب هایی مانند اعتیاد، کمبود مدرسه، کمبود درمانگاه، مراکز مذهبی و …

رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: بخش اصلی مهاجرت ها به دلیل نبود زمین، خشکسالی متعدد و کمبود درآمد است که باعث می شود مردم روستاها به حاشیه شهرها بیایند.

چمران تصریح کرد: اگر بخواهیم این معضل را حل کنیم باید پایه ای حل کنیم و بحث پایه ای یعنی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها؛ اشتغالزایی مبتنی بر درآمدزایی.

وی در پایان گفت: تا وقتی که اشتغال وجود نداشته باشد این چرخه حرکت متوقف نخواهد شد.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false