تورم قیمت مسکن همسو با تورم عمومی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدمهدی مافی اظهار کرد: نوسانات کم‌دامنه بازار مسکن را نمی‌توان به عنوان رونق یا دوران گذار از رکود بخش مسکن خواند. واقعیت اینست که با این عدد و رقم‌های پایین بازار مسکن رونق نمی گیرد.

بر اساس این خبر، این کارشناس مسکن گفت: در حالی که دولت حرکاتی در بخش مالی و فرادستی انجام دهد می‌تواند بازار مسکن را توسعه بخشد و در رونق کسب و کار موثر باشد. دولت باید تجدیدنظر دیگری در میزان سود سپرده‌های بانکی داشته باشد و بانک‌ها را موظف به اجرای بخشنامه‌های قبلی کنند. با این روش سرمایه‌ها به تدریج وارد بازار مسکن می شود.

مافی تاکید کرد: در حالی که سود بانکی به همین منوال باشد تاثیر محسوسی در بازار مسکن ایجاد نمی‌شود و تورم مسکن به اندازه تورم عمومی است. در شش ماهه دوم مصرف‌کنندگان واقعی وارد بازار می شوند نه اینکه عده‌ای برای سودآوری اقدام به خرید و فروش مسکن کنند.  وزارت راه و شهرسازی هم هنوز کار علمی انجام نداده و وزیر و معاونان ایشان جسته و گریخته اظهارنظرهایی می‌کنند و انتظار می رود که برنامه مدونی درمورد آمایش سرزمین و پراکنش جمعیتی انجام شود.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: نوسازی بافت فرسوده در برخی نقاط فاقد مطالعات جامعه‌شناسانه است و آسیب نگاه صرفا تخریب و نوسازی در بافت‌های فرسوده بسیار بیش از فواید آن است و ساخت و سازهای بی هدفی انجام شد که فاقد دیدگاه همه‌جانبه بود.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false