تمام ایرانی ها بسیجی هستند/یکی از وظایف بسیج دفاع از حقوق مردم است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

علی ثابت، پژوهشگر، محقق، نويسنده بيش از ٤٠٠ مقاله (دفاع مقدس و تاريخ اسلام) و فرمانده سابق الغدير شميرانات، در گفتگو با مریم مرادی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، به مناسبت هفته بسیج و در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به گذشت بیش از 30 سال از جنگ باز هم جوانان بسیجی برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم داوطلب شهادت و ایثار هستند؟ گفت: بسيج واژه اى جامع و كامل است كه در تمامى عرصه هاى سخت و بحران هاى غير قابل پيش بينى با اقتدار و منسجم به صورت واكنش سريع  وارد عمل مي شود، با بهره گيرى از انديشه هاى ناب كه با انگيزه هاى مذهبى و انقلابى سنخيت داشته اهدافى را دنبال مي كند كه در راستاى پويایى حوزه مأموريت هاى خود آماده به اجراى تكليف است.

همچنين نا هنجارى هایى را پشت سر گذاشته  و به دنبال ايفاى نقش موثر خود با مصاديق بارز شعور توأم با شور به صورت خود جوش منويات رهبر معظم انقلاب را بارعايت سلسله مراتب اجرایى مي نمايد و به جز خدمات صادقانه بدون تسامح با انسجام و سازماندهى انقلابى به آرمان هاى نظام عينيت مي بخشد، به گونه اى كه با وابستگى به هيچ يك از احزاب و دسته بندى و فرقه گرایى سياسى، اقتصادى، مرتبط نبوده ولى سياست و سياست بازى را رصد مي كند، اما بسيجى اهل تدبير و انقلابى است.

وی افزود: تمامى اين عرايضى كه داشتم الگو و مِتدودهایى است كه برگرفته از مكتب سيد الشهداحسين ابن على عليه السلام نشات گرفته و اين نفوذ ناپذيرى بسيج و بسيجى مرهون رهنمودهاى ولى امر مسلمين امام خامنه اى است.

بسيجى همواره پيشگام در راه جهاد و شهادت بوده و اين آمادگى براى دفاع از حريم آل الله كه همان امتداد نهضت عاشورا است، كه در جبهه مقاومت اسلامى بدون حد و مرز جغرافيایى معادلات دشمنان را برهم مي زند و نمونه مشهود آن را در مبارزه با صهيونيسم جهانى به اثبات رسانيده  بسيج و بسيجيان واقعى در راه اعتلاى پرچم حماسه و ايثار سينه سپر مي كنند و  جان و مال و هستى خود را در مقابل خدا ناديده مي گيرند.

این نویسنده با بیان اینکه مضافاً در هركجاى جهان كه نداى مظلوميت مردمى به گوش مي رسد با تمام توان اقتدا به سرور آزادگان جهان براى دفاع از حُريت مي كنند، تا به فداكارى و از خودگذشتگى معنا بخشند. اظهار کرد: اين خود نقطه عطفى است براى آموزه هاى انسانى كه ريشه در فرهنگ انديشه هاى عاشورایى است در جبهه هاى مقاومت اسلامى كه آمال خود را به برجسته تر كنند.

فرمانده سابق الغدير شميرانات در ادامه گفت: انگيزه و آمال بسيجى مآبان آرمان هاى دفاعى است كه آموزگارش شيرزن كربلا و قرآن آموزى است كه نافهمان و نااهلان سنگشان زدند و ايشان را خارجى خواندند تا بر اعمال ننگين و خائنانه خود صحه گذارند، امروزه دفاع و شهادت طلبى مطالبه معنوى از خودگذشتگى دختر خيبر شكن كرارحضرت اميرمومنان على عليه السلام است، كه نه تنها ٣٠ سال از دوران ٨ ساله دفاع مقدس بلكه بدو اين مهم در سال ٦١ هجوى سبب ساز مسابقه شهادت طلبى دفاع از حرم اين بزرگ بانوى نينوا گرديده و لبيك نواى " كلناعباسك يا زينب ( س ) "براى حفظ يك حرم نيست بلكه دفاع از يك تفكر مدبرانه است .

اگر بخواهيم منصفانه بگوئيم بسجى كيست، تمام ملت ما بسيجى هستند اما در طبقات مختلف همانند : (بسيجى عادى، بسيجى فعال، بسيجى ويژه، بسيجى موظف) به غير از افرادى كه در مقابل نظام ايستادند و قليل افرادى كه قانون اساسى را قبول ندارند.

علی ثابت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار جامعه خبر مبنی بر اینکه آیا بسیج توانسته از تمام ظرفیت های خود برای سازندگی کشور توسط نیروهای مردمی استفاده کند؟ بیان کرد: ظرفيت هاى بسيج منحصر نيست و فراتر از آن است كه بخواهيم در موردش به اختصار صحبت كنيم. زیرا بسيج يك تشكل خاص و بدون حد و خودجوش است، و مهم تر آنكه اين موضوع از دل مردم بيرون آمده، و تراوش آن بر گرفته از آموزهاى الهى و مكتب هاى قرآنى بوده و همچنان استمرار فرهنگ حسينى و نشر استقامت زينبى را متبلور كرده ايم.

فلذا به عقيده بنده فى الحال دراندازه بسيار ناچيزى از اين ظرفيت ها بهره بردارى كرده ايم كه اين ظرفيت ها بايد به فرصت هائى مبدل گردد كه قادر شويم تا از پتانسيل هاى بالقوه عملاً قابليت هاى بسيج را بالفعل نموده كه ماحصل آن جلوگيرى از كشتارهاى جمعى و ستيز با تروريسم جهانى را به دنبال دارد و باعث آن شود كه پيشگيرى از آسيب رساندن به منافع ملى و نيز منابع انسانى را كنترل كنيم و به مَشى و اهداف عاليه خود رسيده ايم، براي اينكه اين امر بيش از پيش به ظهور برسد مستلزماتى را مي طلبد كه درتحول مديريتى امكان پذير است و ايده هاى نوينى را خواستار است، كه بايد محققّ گردد، انتقاد پذيرى و پيشنهادات سازنده هم در اين امر بسيار حائز اهميت است.

وی در پایان افزود: فرضاً يكى از ظرفيت هایى كه توانستيم استفاده و بهره بردارى معنوى و دفاعى از حقوق مردم بى دفاع نمائيم  مردم كشورى كه رو به تسليم صد در صد باخته رفته بودند وهيچ راه چاره اى برايشان باقى نمانده بود، ورودمستشاريمان در آن كشور نتيجه اى داشت كه حاصل آن در بطن توانمندى ها و ظرفيت هاى خودشان بود ولى اعتماد به نفس نداشتند ، آنهم در راهبردى كه از حفظ و حراست مردم آن كشور سرچشمه ميگرفت ، مصداق بارزش مردم و دولت   "سوريه" بودند و بسيج همانگونه طبق تكليف عمل كرد، كشورى كه در آستانه فرو پاشى و سقوط بود، امروز خودش نيروهاى مدافع دارد بسيج مردمى تشكيل داده اند، كه اين مهم را مرهون از خود گذشتگى و ايثار علمدار مدافعان حريم آل الله شهيد سرلشگر حاج حسين همدانى و همكاران اين فرمانده مخلص بود.

" عراق " با معضلاتى كه در آن و كارشكنى و خود فروختگى هاى حاكم بود كه انفجارات و كشتار هاى جمعى را  در بر داشت و بطور مدام بمب گذاريهاى كه توسط داعش يا القاعده يا هر فرقه ى كه از استين تروريسم جهانى بيرون آمده و ماموريتشان قتل عام ملتهاى بى پناه و مظلوم بود، ماحصل اقدامات بدون تدبير آنها بشمار ميرفت كه بسيج با سازندگى و بستر سازى فرهنگ شهدا جوانانى را پرورش داد كه خودشان با حمايت همين نيروها وارد عمل گرديدند، ونتيجه آن نجات مردم كشورى كه هيچگونه پناهى نداشتند ، برايشان فرهنگ سازندگى معنوى را بسيج برايشان نهادينه نمود ، اين امر خودش از حساس ترين فاكتورهاى بستر سازى سازندگى را فراهم آورد تا خودشان توانستند مدافع كيان و حفاظت ملى خود گردند ، نمونه بارزش كه مدعيان دروغين همانند ، جبهه النصره عربستان ، تكفيريهاى دست نشانده صاحبان قدرت با بهره گيرى از انسان كشى مشهود كه هنوز دست بردار از آنان نميباشند و با ترورهاى و بمب گذاريهاى متمادى داخلى و خارجى كشورى بى سازمان راسامان دهى نموديم و برايشان امنيت و آرامش  را مهيا كرديم.

كه اينك قادر شدند ، با مساعدت و همدلى روبروى دشمنشان بايستند ، در اين راه ما با اهداف عاليه سرمايه هائى همچون "شهيد سرتيپ حاج حميد تقوى "را براى حفاظت از حرم هديه به پيشگاه الهى تقديم نموديم  ، اين نوع عملكرد بسيج گوشه اى از درياى بى كران فرهنگ سازندگى را به عرصه ظهور رسانيد، دراين راه و آرمان در كشور خودمان هم دشمنان برون مرزى و درون مرزى  بسيارى را  داشتيم ليكن هر چه بيشتر فرزندان اين آب وخاك را بشهادت رسانيده اند ملت شريف ايران اسلامى با بصيرت مضاعفى  راه شهدايمان را ادامه داده اند دانشمندان هسته ای را بشهادت رسانيدند، ولى جامعه اسلاميمان نخبگان ديگرى را علم و دانش جايگزين نمودند،  شهيد شهريارى يا شهيد احمدى روشن با شهادتش راه را ترسيم كرد و با مسلك بسيجى بودنشان نخبه پرورى كرده اند،  يا هزينه كردن سرمايه هاى معنويمان همانند شهداى دفاع مقدس تا شهداى مدافع حرم و جبهه اى مقاومت اسلامى در آن دخالتى مستقيم داشتند.

١_ يادمان نرود تازمانيكه آرمانگرايان ارزشى مدار،  بدور از شعار زدگى با بايكديگر يكدل ٍ و همراه نشوند بقاء و ماندگارى اين قشر عظيم و خدمتگزار بسيج غير قابل امكان است  .

٢_مكتبى كه پايه گذارش حضرت حسين بن على سيدالشهدا عليه السلام است ، امروز به دژ تسخير ناپذيرى تبديل گرديده كه بر اساس مجاهدت و مبارزه با مستكبران چشم جهانخوران را كور نموده  ، همان بسيجى ميباشد، كه دنيا براى تشكيل دادنش عاجز است .

٣- انگيزه هاى مذهبى باعث تشكلى بنام بسيج گرديده كه در راه دفاع از خون هاى به ناحق ريخته شهداى  بى تكلفى را همچون سرلشگر دكتر حاج احمد سوداگر اعجوبه اطلاعات رزم را تقديم درگاه احديت نموده است.

٤_ ابرقدرتهاى پوشالى به ارتش هاى مجهزشان دلخوش كرده اند، كه صرفاً با تجهيزات فوق مُدرن نظامى خود مصونيت ملت و كشورشان را تضمين شده ميدانند غافل از اينكه تشكيلاتى بنام بسيج در بلادى تبلور يافته كه معلمش شخصيتى همچون حضرت على بن ابى طالب امير مومنان عليه السلام شاگردانى تربيت كرده كه فرماندهى قلوب آنان را در دست دارد و خواب خوش از ديدگان قدرتمندان ربوده كه جوانانش براى رسيدن به ميادين نبرد گوى سبقت را از تجربه دانانى چونان شهيد سرلشگر متواضع  حاج حسين همدانى در آسياب جنگ نامتقارن سپيد كرده است تا قطره اى از ظرفيت درياى بى كران بسيجى را
در جبهه مقاومت اسلامى نقش آفرينى را به عرصه ظهور رسانده است.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false