بیش از 6 میلیون تهرانی سرشماری شدند/شمارش خانوارهای غایب ادامه دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

مسعود افشین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، با بیان اینکه کار فهرست بندی خانوار های تهرانی تا عصر امروز به پایان می رسد، اظهار کرد: با پایان یافتن زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سراسر کشور کار ماموران آمارگیر پایتخت و شهرستان های تابعه هم به پایان می رسد اما این به معنای پایان یافتن این طرح بزرگ نیست.

وی افزود: 14 درصد خانوارهای تهرانی غایب بودند که با توجه به این موضوع از مرکز آمار ایران تقاضای تمدید سرشماری تا روز دوم آذر ماه کرده ایم. بنابراین سرشماری در پایتخت تا روز سه شنبه (ویژه خانوارهای غایب) ادامه دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گفت: سرشماری دو بخش است، بخش اول فهرست بندی از واحدهای مسکونی و غیر مسکونی و خانوارها و بخش دیگر شمارش تعداد خانوار هاست. تا امروز تمام بخش های شهری و روستایی استان تهران رصد و شناسایی شده و فهرست بندی آن امروز به پایان می رسد.

وی ادامه داد: کار سرشماری از روز چهارشنبه به دلیل ایام اربعین و آلودگی هوا سخت شد و بسیاری از خانواده ها در سفر هستند. به همین دلیل تا روز دوم آذر ماه سرشماری ویژه افراد غایب ادامه دارد.

افشین در ادامه به ذکر آمار سرشماری تا روز جمعه پرداخت و گفت: تا ساعت 6 صبح، 5 میلیون و 920 هزار مکان مسکونی و غیر مسکونی مورد مراجعه قرار گرفته که از میان آن ها 3 میلیون و 930 هزار خانوار فهرست بندی شدند. 51 درصد از این خانواده ها (حدود 2 میلیون نفر) مورد مصاحبه حضوری قرار گرفتند. جمعیت حضوری این مقدار 6 میلیون و 245 هزار نفر است.

وی افزود: حدود 1 میلیون و 300 هزار نفر کد آماری از خانواده ها دریافت کردیم. (خانوارهایی که اینترنتی ثبت نام کردند)با احتساب سرشماری اینترنتی، این طرح در استان تهران 93 درصد پیشرفت داشته است. این درحالی است که برآورد ما از میزان کل خانوار در استان تهران 4 میلیون و 400 هزار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار کرد: شهرستان های قرچک، دماوند و پردیس در سرشماری استان تهران پیشتاز هستند و تا امروز کار فهرست بندی آن ها هم به اتمام می رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false