برنامه‌های جدید شورای عالی کار/مزدها در سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، کمیته‌های تعیین دستمزد سال آینده کارگران از دو ماه پیش با حضور شرکای اجتماعی از کارفرمایان و کارگران در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌گردد و بررسی هزینه‌های سبد معیشت و راهکارهای اعمال تبصره دوم ماده ۴۱ قانون کار در مزد سال آینده کارگران از دستورکارهای این کمیته‌های مزدی به شمار می رود.

بر اساس این خبر، گزارش نهایی سبد معیشت در هفته جاری به شورای عالی کار ارسال می شود تا درمورد نحوه اعمال آن در سبد هزینه‌های کارگری تبادل‌نظر شود و طبق آخرین بررسی‌ها دولت و کارفرمایان باید مسیری را مورد توافق قرار دهند تا طبق آن علاوه‌ بر نرخ تورم هزینه‌های سبد معیشت کارگری هم در میزان دستمزد کارگری مورد توجه قرار گیرد.

دویست و شصت و نهمین نشست شورای عالی کار ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ سال ۹۶ در وزارت تعاون برگزار می‌شود که نمایندگان کارگری و کارفرمایی و معاونت روابط کار وزیر به نمایندگی از دولت حضور می یابند.

علی ربیعی وزیر تعاون پیش از این درباره نحوه تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران تاکید کرد: علاوه‌ بر نرخ تورم مبلغی برای جبران هزینه‌های کارگری بر مزد کارگران اضافه می شود و علاوه‌ بر افزایش مزد مبنای کارگری به میزان بیش از تورم اعلامی به بانک مرکزی رقمی در مزایای مزدی از جمله بن کارگری حق مسکن و پایه سنوات اضافه گردد.

به گزارش جامعه خبر، طبق این گزارش در حال حاضر بن کارگری ۱۱۰ هزار تومان و حق مسکن ۴۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

شما نیوز

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false