بازنشسته ها در هیات مدیره شرکت های «شستا»| | جالینوس دیپلمه مدیرعامل شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بازنشسته ها در هیات مدیره شرکت های «شستا»| | جالینوس دیپلمه مدیرعامل شد!

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: حدود 15 ماه از انتصاب محمد رضوانی فر بر روی صندلی شرکت غول شستا می گذرد. شرکتی که بوی فسادش سالهاست در رسانه ها به مشام می رسد و مدیران زیادی را روانه زندان کرده است. یکی از شرکت ها و هولدینگ های زیرمجموعه شستا هلدینگ «سیمان تامین» است. اما آیا انتصابات در این هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه بر اساس قانون انجام می شود؟ دیوان محاسبات کشور در نامه 363/42107 مورخ 3 مرداد98 خطاب به مدیرعامل تامین اجتماعی نوشت حضور بازنشسته ها بعنوان عضو غیرموظف ممنوع است این در حالی است کهبرخی از اعضای هیات مدیره شرکت های زیر مجموعه هلدینگ سیمان تامین از پیرمرد 81 ساله تا بازنشسته های سایر ارگان ها دیده می شود.

شورای اداری در یکصد و هشتاد و سومین جلسه مورخ 17 تیرماه 98 داشتن حداکثر 50 سال برای سطوح مدیریت ارشد را به تصویب رساند و این مصوبه از طریق رئیس جمهور برای سازمان ها و شرکت ها ابلاغ و لازم اجرا شد. بررسی سن مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه هلدینگ سیمان تامین نشان می دهد که در راستای اجرای این بخشنامه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. اما بررسی ها نشان می دهد تعداد زیادی از اعضای هیات مدیره در این هلدینگ سنی بالای 50 سال داشته و این خلاف قوانین و آیین نامه های ابلاغ شده از سوی وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی است.

بعنوان مثال حامد عطاری عضو هیئت مدیره سیمان دورود بوده و به طور همزمان مدیریت توسعه منابع انسانی هلدینگ سیمان فارس و خوزستان را هم بر عهده دارد. در موردی دیگر سعید جلالی که عضو هیأت مدیره سیمان بهبهان است ریاست تامین اجتماعی شعبه ۶ اهواز هم بر عهده دارد و یا مجید وفاپور عضو هیات مدیره فارس و خوزستان، مدیریت مالی شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر را نیز بر عهده دارد. همچنین به نظر می رسد ریل انتصابات در این هلدینگ تاکنون در راستای خواسته های مدیران قبلی است به طور مثال انتصاب محمود ایزد دوست کرد محله مشاور سابق ربیعی با 68 سال سن و لیسانس جغرافیای سیاسی از اینگونه انتصابات است. ایزددوست که پیش از این مشاور ربیعی وزیر سابق کار بود، اکنون با 68 سال عضو هضو هیات مدیره سیمان خزر است. بر اساس تبصره یک ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مدرک فرد منصوب شده باید با زمینه کاری وی تطابق داشته باشد اما این مساله در این هلدینگ تاکنون رعایت نشده است.

مشخص نیست انتصاب جالینوس بهرامی با مدرک دیپلم در شرکت فولاد و چدن چه سنخیتی با دستورات وزیر و شایسته گزینی دارد. جالینوس بهرامی عضو هیات مدیره شرکت فولاد و چدن و ماشین‌سازی دورود بوده که با مدرک دیپلم تجربی در این هیات مدیره مشغول به کار است. برخی مدعی هستند که در روند انتصابات مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ رد پای نمایندگان مجلس و یا برخی مدیران سابق شستا دیده می شود.

true
true
true
true
  1. buy-backlink.tebyan.net

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

  2. پوکه معدنی

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
    اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false