ادعای نماینده جبهه پایداری: هواپیمای خریداری شده ایرباس دست دوم است! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جریان طرح سوال از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهارات زیر را مطرح کرد:

*از هیئت رئیسه مجلس گله‌مندم به این جهت سوال بنده در تاریخ ۹۵/۰۳/۲۶ یعنی یک سال قبل و در هفته اول تشکیل مجلس دهم تقدیم هیئت رئیسه شد اما بعد از یک سال به صحن آمده در حالی که این سوال باید در وقت خودش در دستور کار قرار می‌گرفت.

*چرا در این قرارداد و توافق همچون بحث‌های دیگر همه چیز محرمانه بود و نمایندگان ملت از این قرارداد که غریب به صد میلیون دلار برای جمهوری اسلامی دارد نباید خبر داشته باشند.

*یکی از سوال‌های مهم ما از آخوندی در کمیسیون عمران همین کم و کیف قرارداد بود که وی تعهد داد اطلاعات در اختیار بنده و اعضای کمیسیون عمران قرار بدهد.

*همه موافق بازسازی ناوگان هواپیمایی، ریلی، جاده و کشتیرانی هستیم ،همه این موارد در حوزه وزارتخانه راه و شهرسازی و شخص آقای آخوندی است اما شان نزول مجلس این است که در قالب سوال، پیگیری، قانون گذاری و تحقیق و تفحص بداند که چنین قراردادهایی از چه طریق انعقاد می‌شود.

*متاسفانه این قرارداد همچنان محرمانه است و بجز یکسری توضیحات شفاهی و کلی نه تنها ما بلکه بسیاری از کارشناسان حوزه هواپیمایی کشور و حتی مدیران این وزارتخانه هم از کم و کیف این قرارداد بی‌اطلاع هستند چرا که در کسب اطلاع از این قرارداد محدودیت‌های بسیاری گذاشته شده است.

*باید مشخص شود که برای خرید سه فروند ایرباس و چهار فروند atr چقدر پول دادید و این پول را از چه محلی برداشت کردید.

* آیا مصوبه‌ای در هیئت دولت در این زمینه وجود داشته است شما برای شرکت هواپیمایی کشور یعنی هما خرید می‌کنید و باید مشخص شود که مصوبه هیئت مدیره هما قبل از این تفاهم نامه و خرید بوده و یا بعد از آن؟

*از لحاظ فنی هواپیماهای ایرباس که خریداری شده از زمان استارت تا زمانی که خاموش شود باید ۵ ساعت پرواز کند اما چرا از این هواپیماها در خطوط داخلی استفاده می‌شود.

* در بحث هواپیمایی تعداد زیادی شرکت‌ خصوصی داریم که با ورود ۳۲۰ فروند هواپیمای نو از شرکت دولتی هما قطعا بخش‌های خصوصی باید در شرکت خود را پلمپ کنند و ببندند و لازم است پاسخ داده شود چقدر در انعقاد این قرارداد به بخش خصوصی اهمیت دادید.

*از سوی یکی از وزرا گزارش رسمی داریم که این هواپیماهای خریداری شده ایرباس دست دوم هستند و آیا این مسئله را تایید می‌کنید از سوی دیگر چرا دولت در بخش داخلی خود به این سرمایه‌گذاری سنگین تن داده در حالی که قانونی نیست و دولت مجاز به سرمایه‌گذاری در این قضیه نیست

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false