ویژگی های سرمایه گذار موفق و ثروت ساز از زبان دکتر سیدمحمدهادی طلوعی: - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ویژگی های سرمایه گذار موفق و ثروت ساز از زبان دکتر سیدمحمدهادی طلوعی:

سرمایه گذار موفق به این ویژگی ها عادت دارد
صحبت درباره‌ی ویژگی‌های یک سرمایه‌ گذار موفق آسان نیست چرا که هر یک از افراد موفق و مشهور دنیا شیوه‌ی مخصوص به خودشان را داشته‌اند و از راه‌های مختلفی به موفقیت دست پیدا کرده‌اند اما همه افراد موفق در زمینه‌های مختلف یک سری اصول کلی را رعایت کرده‌ و از انجام برخی کارها نیز خودداری کرده‌اند که در این مقاله سیدمحمدهادی طلوعی به هشت مورد آن به صورت خلاصه اشاره می کند:

۱.تشنه یادگیری و دانش
اولین و مهم‌ترین ویژگی یک سرمایه‌ گذار موفق داشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه مسائل اقتصادی و بازارهای مالی است. او همواره با مطالعه مقالات، کتاب‌ها و محتواهای به‌روز، در پی افزایش دانش خود است. بارها اشاره شده است که اگر به دنبال تجربه یک سرمایه‌گذاری موفق هستید، باید به اصول و مفاهیم اصلی آن بازار اشراف خوبی داشته باشید. هر چه اطلاعات و دانش سرمایه‌گذاری شما بیشتر شود، ریسک عدم موفقیت شما نیز کمتر خواهد شد.

۲.تحقیق و مشاوره
سرمایه‌ گذار موفق پس از یادگیری اصول و قواعد سرمایه‌گذاری، درباره‌ی روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ابزارها و انتخاب‌های موجود تحقیق می‌کند و از متخصصان این حوزه‌ها مشورت می‌گیرد. روش‌ها و ابزارهای سرمایه‌گذاری بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی مختص به خود را دارند. یک سرمایه‌ گذار موفق تمامی این روش‌های سرمایه گذاری را به دقت بررسی می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کند.

۳.عقل سالم در بدن سالم
برخورداری از سلامت جسمی از مولفه‌های بسیار مهم در رسیدن به یک سرمایه‌ گذاری موفق است. نقش داشتن خواب باکیفیت، رژیم غذایی مناسب و تفریح سالم را نمی‌توان نادیده گرفت. کم‌خوابی یا خواب زیاد از عوامل مخربی هستند که بر دو وجه سلامت روح و جسم تاثیر منفی دارند.

۴.مثبت اندیشی
دوری از افکار منفی و افرادی که دائما در حال غر زدن و شکایت از زمین و زمان هستند به تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. در صورتی که به آینده امیدوار نباشید، هرگز نمی‌توانید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهترین استفاده را کرد.

۵.ذهن خلاق و مبتکر
داشتن ذهن خلاق و ایده‌های جدید و نو یکی از فاکتورهای مهم، برای رسیدن به موفقیت در سرمایه‌گذاری است. افرادی که ذهن خلاق دارند برای مسائل و مشکلات، راه‌حل‌های متفاوتی ارائه می‌کنند و در زمان ایجاد بحران با داشتن ایده‌های جدید مسائل را به خوبی مدیریت می‌کنند.

۶.مسئولیت‌پذیری
برای آن که بتوانید یک سرمایه‌ گذار موفق داشته باشید لازم است که خود را به انجام تعهداتتان ملزم کنید و انجام هیچ کاری را به تعویق نیندازید. تعلل و تنبلی در انجام امور، تنها باعث دور شدن از اهداف می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید برنامه‌ریزی خود را با دقت اجرا کنید.

۷.استفاده از تجربه افراد موفق
مطالعه زندگی‌نامه افراد موفق و شیوه سرمایه‌ گذاری آنها می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد. اگر چه راه‌های رسیدن به موفقیت برای هر کسی متفاوت است اما مطالعه تجربیات بزرگان در مواجهه با چالش‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار راهگشا باشد. بسیاری از سرمایه گذاران داستان زندگی خود را به نگارش درآورده‌اند و شما می‌توانید زندگینامه این افراد را مطالعه کنید.

۸.آگاهی از شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه
شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه نقش مهمی در روند سرمایه‌گذاری و نیز افزایش یا کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری دارد. بنابراین، آگاهی از شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مهم بسیار کمک‌کننده باشد. بازارهایی مثل ارز، طلا، بورس و مسکن تا حد بسیار زیادی به شرایط کلی کشور وابسته هستند

true
true
true
true
  1. حسین کریمی

    چقدر پول گرفتی ک از این کلاهبردار اینجوری تعریف کنی؟ تف ب شرفت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false