آمار تجارت خارجی ایران؛ واردات افزایش و صادرات کاهش یافته است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، گمرک ایران اظهار کرد: تمایل کشورهای صادرکننده کالا برای افزایش صادرات به ایران افزایش یافته و در نهایت ۱۵ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور کرده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این خبر، کالاعای سرمایه ای و اساسی عمده ترین دلایل افزایش واردات به خودرو و قطعات منفصله خودرو هستند.  همچنین متوسط قیمت کالاهای وارداتی به ازای هر تن به یک هزار و ۳۹۹ دلار افزایش یافت.

مجموع صادرات غیر نفتی ایران در چهار ماه نخست سال جاری به ۱۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۵ درصد کاهش را شاهد هستیم.  سهم عمده کاهش صادرات به سایر کالاها با ۱۵ درصد و سهم پتروشیمی ۳.۷ درصد و سهم میعانات گازی ۴.۲ درصد است.

صادرات ایران به کشورهای امارات متحده عربی و هند افت شدیدی داشته و متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی به ۳۵۸ دلار رسید که ۲.۵ درصد افزایش را نشان می دهد و در میان خریداران کالاهای ایرانی بهترین عملکرد را جمهوری کره و عراق دارند.

اقلام عمده صادراتی ایران به ترتیب شامل میعانات گازی، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین، پلی اتیلن گرید فیلم، پروپان مایع شده و متانول است.  اقلام عمده وارداتی در چهارماهه نخست سال به ترتیب شامل برنج، ذرت دامی، وسایل نقلیه موتوری، لوبیای سویا و قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری بوده است.

به گزارش جامعه خبر، عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی هم در این چهار ماه به ترتیب شامل چین، عراق، امارات متحده عربی، جمهوری کره و هند است.  کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه و هند بوده است.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false