ویزای والدین کانادا - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ویزای والدین کانادا

مهاجرت ازجمله مواردی است که امروزه افراد زیادی به آن فکر می‌کنند، اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد انجام آن را به تأخیر می‌اندازند. یکی از این مشکلات که پیش روی اکثر مهاجران قرار دارد مرتبط با دوری از خانواده و جدا شدن پیوندهای عاطفی است. این مشکل باعث شده بسیاری از افراد را از تصمیمشان منصرف کند، درصورتی‌که آگاهی ندارند راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند این مشکل را حل کند. به‌احتمال‌زیاد می‌پرسید که چگونه ممکن است و آیا این را به‌صورت قانونی است؟ در جواب می‌گوییم بله کاملاً قانونی و این راهکار که ویزای والدین کانادا است تصویب‌شده توسط دولت آن کشور است. در ادامه با ما باشید تا بیشتر دراین‌باره صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان منتقل کنیم.

چگونه می توان والدین را همراه خود به کانادا برد

به‌احتمال‌زیاد آگاهید که اگر می‌خواهید والدین خود را به کانادا ببرید می‌بایست ویزایی را برای آن‌ها دریافت کنید که گرفتن ویزای کانادا راه‌های مختلفی دارد. ویزایی که رایج است و اکثر افراد آن را می‌شناسند ویزای توریستی کانادا است که فرد تنها می‌تواند به مدت شش ماه در کانادا بماند. درصورتی‌که این مدت‌زمان برای والدین کافی نیست زیرا آن‌ها قصد دارند که مدت‌زمان بیشتری را در کنار فرزندان خود بمانند.

ازاین‌رو دولت کانادا ویزایی را به‌عنوان ویزای والدین کانادا تصویب کرده است که می‌توانند مدت‌زمان بیشتری را در کنار فرزند خود بمانند. این ویزا، ویزای والدین کانادا نام دارد که دارای شرایط و الزاماتی است، بنابراین در ادامه درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

تعریف سوپر ویزا یا ویزای والدین کانادا

در واقع سوپر ویزا به‌عنوان زیرمجموعه ویزای توریستی شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۲ توسط اداره مهاجرت کانادا ارائه شد. سوپر ویزا که با نام دیگری به نام ویزای والدین هم شناخته می‌شود تنها مختص والدین و پدربزرگ و مادربزرگ فرد مقیم کانادا است.

مزیت سوپر ویزای کانادا آن است که می‌توان به مدت دو سال در کشور کانادا بدون نیاز به تمدید ویزا زندگی کرد. از طرفی مدت‌زمان اعتبار این ویزا ۱۰ سال و یا تا پایان اعتبار پاسپورت است.

از دیگر مزیت‌های این روش آن است که ورود و خروج از کشور محدودیتی ندارد و والدین می‌توانند به‌صورت آزاد رفت‌وآمد کنند. بااینکه این ویزا از مزیت‌های زیادی برخوردار است و می‌تواند برای والدین افراد مقیم یا شهروند کانادا مناسب باشد، اما برای همه ممکن نخواهد بود.

چه شرایطی برای دریافت سوپر ویزای کانادا مورد نیاز است

برای دریافت سوپر ویزا و اقامت والدین یا پدربزرگ، مادربزرگ در کنار فرزند لازم است برخی شرایط را داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم.

  • داشتن بیمه پزشکی از یک شرکت بیمه کانادایی لازم است که این بیمه از زمان ورود تا مدت یک سال اعتبار داشته باشد. هم‌چنین آن بیمه می‌بایست حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را پوشش بدهد.
  • داشتن نامه فرزند که والدین خود را دعوت کرده است، البته در این نامه می‌بایست برخی موارد حتماً رعایت و ذکر شود. به‌طور مثال ذکر تعداد اعضای خانواده فرد دعوت‌کننده و هم‌چنین وعده پشتیبانی در طی مدت اقامت داده شود. از طرفی قرار دادن اسناد وضعیت اقامتی و دیگر مدارک در این نامه مورد اهمیت قرار دارد.
  • فرد دعوت شونده می‌بایست ازنظر دولت کانادا مورد تأیید باشد و هم‌چنین مجاز به ورود باشد. در مقابل پس از پایان ویزا فرد به‌طور اختیاری از کشور خارج شود.
  • این فرد نباید ممنوع الورود باشد و یا دارای جرایمی باشد که ازنظر کشور مقصد مورد تأیید واقع نشود.
  • مدارک انجام آزمایش‌های پزشکی مختص مهاجرت در کنار دیگر اسناد لازم است.

مراحل ثبت درخواست سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین چیست

به‌طورکلی می‌توان گفت مراحل ثبت درخواست ویزای والدین کانادا با ویزای توریستی کانادا چندان تفاوتی ندارد. تنها در یک قسمت که مرتبط با سفارت و فرم درخواست ویزا است کمی تفاوت دارد. درخواست سوپر ویزای کانادا به این‌گونه است که ابتدا مدارک و اسناد موردنیاز را به‌صورت آنلاین یا حضوری به سفارت تحویل می‌دهید. سپس در تاریخ مشخص‌شده، شما برای انگشت‌نگاری به سفارت مراجعه می‌کنید که بعدازآن می‌بایست منتظر بمانید که به درخواست شما پاسخ داده شود. در ضمن در نظر داشته باشید که مدت‌زمان پاسخ سفارت به درخواست شما می‌تواند از دو هفته تا سه ماه باشد بنابراین اگر بیشتر از دو هفته شد به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید.

در ضمن در نظر داشته باشید که سفارت کانادا در ایران بسته‌شده است به همین دلیل برای ثبت امور خود می‌بایست به یکی از کشورهای همسایه سفر کنید. معمولاً افراد برای انجام مراحل دریافت ویزا به کشور ترکیه سفر می‌کنند و در آن‌ها امور مرتبط با دریافت ویزا را انجام می‌دهند.

در نهایت به خاطر داشته باشید که دریافت هر ویزا شرایط مختص به خود را دارد که باید طبق شرایط آن پیش بروید. برای گرفتن سوپر ویزا یا ویزای والدین کانادا طبق نکات گفته‌شده پیش بروید تا در نهایت نتیجه موردنظر را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین کانادا چیست

شما برای درخواست هر نوع ویزا نیاز دارید که مدارکی را تحویل دهید. بدون استثنا در گرفتن ویزای والدین نیاز به ارائه مدارکی است که در ادامه تمامی آن‌ها را برای شما جمع‌بندی کردیم. به این دلیل که اگر در آستانه چنین کاری هستید بتوانید قبل از اقدام کردن مدارک خود را آماده کنید.

این مدارک عبارتنداز:

  • اطلاعات بیومتریک متقاضی
  • فرم درخواست سوپر ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس متقاضی
  • دعوت‌نامه ارسال‌شده از سوی فرزند یا نوه
  • تهیه مدارک موردنیاز برای اثبات حداقل درآمد فرزند با نوه متقاضی در کشور کانادا
  • مدارک لازم برای اثبات نسبت خویشاوندی متقاضی و دعوت‌کننده
  • انجام آزمایش‌های پزشکی موردنیاز برای مهاجرت
  • بیمه درمانی متقاضی در کانادا به مدت یک سال
  • پوشش دهی بیمه درمانی حداقل تا ۱۰۰ هزار دلار
  • مدارک اقامت یا شهروندی دعوت‌کننده
  • مدارک موردنیاز جهت اثبات درآمد موردنیاز برای هزینه‌های سفر و مجوز سفر هوایی به کانادا.

اگر قصد درخواست ویزای والدین کانادا را دارید ابتدا این مدارک را آماده کنید و سپس نسبت به درخواست آن اقدام کنید. به آن صورت می‌توانید کارهای خود را با سرعت بیشتری پیش ببرید.

دعوتنامه‌ معتبر چه ویژگی‌ هایی دارد

همان‌طور که در مطالب فوق به آن پرداختیم برای انجام ویزای والدین کانادا ابتدا می‌بایست دعوت‌نامه‌ای نوشته شود. درصورتی‌که این دعوت‌نامه اصولی و معتبر باشد دیگر مراحل آن انجام می‌شود. موردی که اهمیت دارد آن است که باید آگاهی داشته باشید که در طول اقامت دعوت‌شونده فرد متقاضی یا همان دعوت‌کننده می‌بایست هزینه‌های وی را به عهده بگیرد.

برای تنظیم این دعوت‌نامه بهتر است از یک شخص متخصص و مسلط در زمینه‌های مهاجرتی کمک گرفت تا از بروز هرگونه مشکل و ایراد جلوگیری شود. به این دلیل که ذکر برخی از اطلاعات در این دعوت‌نامه ضروری است و درصورتی‌که آن‌ها ذکر نشوند احتمال دارد که آن دعوت‌نامه معتبر شناخته نشود.

اطلاعاتی که می‌بایست در این دعوت‌نامه مطرح شود مرتبط با نام و نام خانوادگی دعوت شونده، نسبت فرد دعوت‌کننده، تاریخ تولد، هدف از سفر به کانادا، مدت‌زمان اقامت، محل اقامت، نحوه پرداخت هزینه‌ها و … است. هم‌چنین اطلاعاتی هم می‌بایست از دعوت‌کننده نوشته شود که شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، محل زندگی، شغل، ارائه کارت شهروندی، اطلاعاتی مربوط به داشتن نسبت خانوادگی با فرد دعوت شونده، تعداد افراد خانواده او که در کانادا اقامت دارند و … است.

تمامی اطلاعات فوق می‌بایست در دعوت‌نامه به‌طور کامل ذکر شود و کم و کاستی در آن نباشد. ازاین‌رو توصیه می‌شود اگر در انجام آن مهارت ندارید و هم‌چنین اطلاعات چندانی ندارید، تنظیم دعوت‌نامه را به افراد ماهر این حیطه بسپارید. به این صورت می‌توانید در روند کار خود سرعت بیشتری داشته باشید و هم‌چنین تنظیم دعوت‌نامه شما بدون عیب و ایراد باشد.

آیا سوپر ویزای کانادا مناسب‌تر است یا ویزای توریستی کانادا

اگر قصد دارید والدین خود را به کانادا دعوت کنید و برای مدتی در کنارتان اقامت کنند می‌بایست از تفاوت‌های بین ویزای والدین کانادا و ویزای توریستی آگاه باشید. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت این دو ویزا در مدت مجاز اقامت والدین است. لازم است بدانید که اعتبار ویزای توریستی تنها ۵ سال است و والدین می‌توانند به مدت ۶ ماه در کنار فرزند خود باشند. در مقابل سوپر ویزا به گونه است که تا ۱۰ سال اعتبار دارد و والدین می‌توانند تا ۲ سال در کانادا اقامت داشته باشند. این تفاوت باعث شده که بسیار موردتوجه افراد قرار گیرد و برای دریافت آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

از دیگر تفاوت‌های ویزای توریستی و ویزای والدین کانادا می‌تواند به دعوت‌نامه اشاره کرد. در گرفتن ویزای توریستی نیازی به دعوت‌نامه دیده نمی‌شود، درصورتی‌که در اخذ سوپر ویزا وجود دعوت‌نامه نقش مهمی دارد و حتی لازم است. در گرفتن سوپر ویزا شخصی که دعوت‌نامه می‌فرستد باید نسبت خانوادگی داشته باشد و جز فرزند یا نوه دعوت شونده باشد. از طرفی دعوت‌کننده می‌بایست دارای مدرک شهروندی کانادا یا اقامت دائم باشد.

به‌طورکلی می‌توان گفت برای گرفتن سوپر ویزا نسبت به ویزای توریستی به مدارک بیشتری احتیاج است و هم‌چنین دارای مراحل پیچیده‌تری است.

در واقع در صورتی می‌توانید از ویزای توریستی استفاده کنید که به مدت‌زمان ۶ ماه برای اقامت والدین خود راضی باشید. در غیر این صورت اگر به دنبال اقامت بیشتر برای والدین هستید می‌بایست از سوپر ویزای کانادا استفاده کنید.

نکات مهم درباره اخذ سوپر ویزای کانادا

داشتن بیمه مسافرتی برای همه مسافران در هنگام سفر لازم و ضروری است به صورتی که در صورت نبود آن امکان اجازه سفر را نخواهید داشت.

دومین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید آن است که در هنگام سفر با سوپر ویزا تنها همسر قانونی شما می‌تواند به کشور مقصد سفر کند؛ بنابراین سایر بستگان و دوستان اجازه سفر کردن با شما را نخواهند داشت.

معاینه پزشکی حتماً می‌بایست توسط پزشک معتبر کانادا در سفارت صورت گیرد. در غیر این صورت معاینه پزشکی شما به‌هیچ‌عنوان اعتبار نخواهد داشت. ازاین‌رو می‌توانید برای اطلاع از لیست پزشکان معتبر به سایت سفارت مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که در صورت اطلاع نداشتن از تمامی مصوبه‌های موجود در سوپر ویزا با افراد متخصص در این حیطه مشورت کنید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. گرچه تمامی این موارد برای اخذ سوپر ویزا کفایت می‌کند درصورتی‌که به‌تمامی آن‌ها توجه داشته باشید.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم به‌طور کامل در مورد سوپر ویزا یا ویزای والدین کانادا صحبت کنیم و اطلاعات جامعی را در این خصوص به شما منتقل کنیم. همان‌طور که در مطالب فوق دریافتید برای گرفتن سوپر ویزا باید مدارکی را آماده کنید و سپس نسبت به دریافت ویزا مراحلی را طی کنید. در این حین می‌بایست نکاتی را مدنظر قرار دهید تا از به وجود آمدن هر گونه مشکل جلوگیری شود. اگر مدارک خود را طبق نکات گفته‌شده آماده کنید بی‌شک به مشکلی برنخواهید خورد و در نهایت به هدف خود خواهید رسید.

برخی از افراد در میان برای گرفتن ویزا دچار تردید هستند که آیا بهتر است ویزای والدین کانادا یا توریستی را دریافت کنند. در نظر داشته باشید که اگر به ۶ ماه بودن در کنار والدین خود راضی هستید می‌توانید ویزای توریستی را انتخاب کنید. در غیر این صورت اگر نیاز به مدت‌زمان بیشتری دارید سوپر ویزا مناسب شما است.

امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید واقع‌شده باشد و توانسته باشیم در این راه به شما کمک کرده باشید. در ضمن در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه ما در تماس باشید و از مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای بهره ببرید. در نهایت فراموش نکنید که انتقادات و نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید و اگر دارای تجربه‌ای در اخذ ویزای والدین کانادا هستید با دیگر افراد در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله با ما بودید و تمامی مطالب گفته‌شده را مطالعه کردید، فراموش نکنید که برای دریافت اطلاعات معتبر دیگر به بلاگ سایت مراجعه کرده و مطالب به‌روز و مرتبط دیگری را مطالعه بفرمایید.

تراست همراه شما در تمام مراحل

تراست همواره به دنبال جلب اعتماد شما مشتریان عزیز است. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون هزینۀ خاصی برای بررسی شرایط خود برای اخذ اقامت کانادا با تراست تماس بگیرید و از مشاورۀ رایگان در این خصوص بهره‌مند شوید.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false